دسته‌ها
اخبار

فایل robots txt چست؟ چه تاثیر بر روی سئو دارد؟ با دستورات و نحوه ساخت- پارس‌پک

این کد به معنای اجرای دستورات فقط برای ربات های گوگل می باشد. در «مه ویژن» طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای به صورت اختصاصی، برای هر فروشگاه اینترنتی اجرا می شود. هدف مه ویژن در طراحی سایت فروشگاهی، رشد کسب و کار مشتریان است.

  • با اینکه این امکان می تواند در صورت اشتباه شما کمی خطر ناک نیز باشد، اما از طرفی بسیار کارامد نیز است.
  • و مهم نیست که در نهایت فایل robots.txt را چگونه و با چه روشی می سازید.
  • این اطلاعات به وبسایت‌ها کمک می‌کند اطلاعات سازگار با سیستم کاربر را نمایش دهند.
  • اولین قدم شما این است که واقعاً فایل robots.txt خود را ایجاد کنید.

موتورهای جستجو محتوای فایل robts.txt را کش کرده و معمولا روزی یک بار آن را بروزرسانی می نمایند. در صورت تغییر در فایل robots.txt می توانید آن را از طریق ابزار مربوطه در گوگل سرچ کنسول، تغییرات صورت گرفته را سریعا بروزرسانی کنید. هیچگاه از فایل robots.txt برای پنهان کردن داده های حساس و خصوصی وب سایت از نتایچ جستجو استفاده نکنید. چرا که ممکن است لینک این گونه صفحات در جایی دیگر از سایت قرار داشته و کاربران به آن دسترسی پیدا کنند.

قیمت طراحی سایت با وردپرس

روز کاری من با مطالعه‌ی اخبار و مقالات جدید مرتبط با حوزه سئو شروع میشه و در این بین اگر مطلب مفیدی رو ببینم در بلاگ تریبون با شما عزیزان به اشتراک می‌گذارم. مطمئن شوید هیچ محتوا یا بخشی از وب‎سایت خود را که می‌خواهید کرال شود، مسدود نکرده‌اید. فقط اینکه سرچ کنسول تغییر کرده و دیگه چنین مسیری برای دسترسی به تستر ربوت وجود نداره. اگر هنوز هم این قابلیت در سرچ کنسول هست لطفا مسیر جدید رو معرفی کنید. Index سایت و سرعت Index وابسته به نکاتی است که اگر آنها را رعایت نکنید، در این صورت گوگل نیز سایت شما را بی اهمیت تصور می کند.

شما می‌توانید توسط این فایل آمار ترافیک سایت خود را بهبود دهید؛ و فروش محصولات خود را بالا برده و فروش خود را گسترش دهید. وباید در کل بشینم همه لینک هارو درست کنم و به صفحات درست خودشون ریدایرکت کنم بجز این فکری به ذهنم نمیرسه . اگر هم می‌خواهید صفحه‌های مشخصی را تست کنید،‌ کافی است آدرس آن را در نوار پایینی وارد کنید و بعد ربات گوگلی که مد نظرتان است را انتخاب کنید. هر بار که دکمه test را بزنید در همان لحظه به شما نشان می‌دهد اجازه دسترسی ربات‌ها به صفحه را داده‌اید یا نه. همانطور که می‌دانیم ربات خزنده و ایندکس کنندۀ گوگل، Googlebot نام دارد.

اگر می‌خواهید یک فایل خاص را محدود کنید پسوند آن را فراموش نکنید

واقعا پشتیبانی خیلی خوبی دارید ممنون از وقتی که برامون میذارید… من چندوقتی هست که بااین گروه کارمیکنم واقعادرزمینه پشتیبانی بهتروفعال‌ترودلسوز‌‌ترازاین گروه ندیدم.بینظیرهمراه هستندو مسولیت پذیر… سلام بزرگوار بنده وظیفه خود میدانم به خاطر عملکردعالی ربات شما تشکر و قدردانی کنم…

اما راه حرفه ای تری نیز وجود دارد که شما می توانید به کمک ابزار تست فایل robots.txt در کنسول گوگل آن را تست کنید. پیش از آنکه برای ساخت فایل robots.txt اقدام کنید، اطمینان حاصل کنید که چنین فایلی وجود ندارد؛ برای این کار کافیست آدرس /robots.txt را سرچ کنید. فایل robots.txt همان بستری است که کمک می‌کند تا ربات‌ها زبان ما را بفهمند و زمانی که برای بررسی یا اقدامات دیگر به ‌سایت شما سر می‌زنند، نقش راهنما را بازی می‌کند. یک موتور جستجو، محتوای txt را کش می‌کند، اما معمولا حداقل یک بار در روز محتوای ذخیره شده را به روز خواهد کرد. اگر فایل را تغییر دهید و بخواهید سریع‌تر آن را به روز کنید، می‎توانید آدرس robots.txt خود را در گوگل Submit کنید.

آدرس صفحات سایت خود را آنالیز کرده تا متوجه شوید کدام یک از آن‌ها برای ربات‌ها مسدود شده هستند. به این معنی است که تمام بخش‌های این سایت قابل دسترس برای تمام ربات‌ها و خزندگان موتورهای جستجو است. اما اگر قصد این را دارید که اطلاعات خود را فقط برای یک ربات خاص تعیین کنید باید نام دقیق آن ربات را به جای ستاره جایگذاری کنید. دسترسی موتورهای جستجو به این صفحات یا فایل‌ها را محدود کرد.