دسته‌ها
اخبار

نقشه سایت یا سایت مپ چیست؟ اهمیت نقشه سایت و نحوه ساخت نقشه گروه دیجیتال نردبان

البته به CMS شما و برنامه‌ای که شما برای ایجاد سایت مپ استفاده کرده‌اید نیز بستگی دارد. There is still a sitemap.xml or sitemap.xml.gz file in your blog directory. البته حتما یه جای کار اشتباه کردید چون به هرحال با قالب پیش فرض و بدون افزونه های اضافی نباید ارور مشاهده کنید. من فکر میکنم که مشکل اصلی از قالب شما باشه چون توی صفحه اصلی هم بخوبی میشه دید که اطلاعات Head در body نمایش دادید میشن. پیشنهاد میکنم از افزونه google xml sitemaps برای نقشه سایت خود استفاده کنید.

  • ما در سئوف مدیرت کسب و کارهای آنلاین را به عهده میگیریم تا در دنیای پر رقابت وب سهم عمده‌ای داشته باشند.
  • به‌عبارت‌دیگر، ربات گوگل باید ارزشمندترین و مهم‌ترین صفحات شمارا ایندکس کند.
  • برای کنترل صفحات قرار گرفته در نقشه سایت کافیست که به بخش ظاهر جستجو رفته و سپس به تب انواع محتوا بروید.
  • نقشه های سایت ارائه شده توسط Yoast SEO با هدف خاصی ارائه می شوند و هدف این است که فایل های XML تنها در صورتی می توانند بسیار بزرگ باشند که موتورهای جستجو، آن ها را کراول نکرده باشند.
  • تفاوتی نمیکند که شما فایل آپلود کنید یا در لحظه و براساس اطلاعات دیتابیس این محتوا را تولید کنید.

توی همون صفحه روی نقشه سایت قدیمی کلیک کنید وارد صفحه دیگری میشوید. در صفحه جدید نوار بالا سمت راست یک آیکون به صورت سه نقطه هست که با کلیک روی آن گزینه حذف نقشه را مشاهده میکنید. این اتفاق مشکلی برای شما ایجاد نمیکند و معمولا مواجه شدن گوگل با این مدل آدرس ها در سایت های وردپرسی امری طبیعی است. با توجه به اینکه تگ canonical به درستی در صفحات استفاده شده است متوجه تکراری بودن این صفحات خواهد شد و آنها را ایندکس نمیکند. در فایل ایندکس زمان احتمالی تغییرات برای هر فایل نقشه سایت شما بوسیله برچسب مشخص میشود. Video Schema نیاز به سایت مپ ویدئویی را تا حد زیادی جایگزین کرده است.

سئو تکنیکال یا سئو فنی چیست؟ آموزش سئو تکنیکال

برای ساخت سایت مپ و کنترل بیشتر روی محتوای نقشه سایت، به افزونه‌‌هایی مانند یوست سئو و یا رنک مث نیاز دارید. در بعضی از نقشه سایت ها شما قسمتی با نام “اولویت” دارید که به موتور جستجو می گوید کدام صفحه از اهمیت بیشتری برخوردار است. البته کارکرد این ویژگی همیشه یکی از موارد اختلاف نظر بین سئوکاران بوده است. در سال 2017 گری ایلیس از گوگل توئیت کرد که ربات های گوگل به قسمت اولویت توجهی نمی کنند. برای پویا کردن نقشه سایت استفاده از ابزار های ساخت نقشه داینامیک بهترین انتخاب شماست. موتورهای جستجو صفحات را در الویت قرار می‌دهند در نتیجه زودتر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

چگونه نقشه سایتمان را به گوگل معرفی کنیم؟

افزونه اول یک افزونه رایگان است که برای سایت های وردپرسی جهت ساخت نقشه سایت ایجاد شده. اما خب اگر یکی از افزونه های سئو یوآست یا رنک مث را روی وب سایت تان نصب کرده اید، نیازی به نصب افزونه اول ندارید. من یک سایت فروشگاهی دارم و متاسفانه در هاستینگ مشکلاتی بوجود اومد و سایت من خوابید و بک آپ و چیزی تحوی من ندادند. بعد از دو هفته دوباره به بالا آوردن سایت کردم و الان از ۲۷۴ صفحه ای که url ها در سایت مپ محصولات هست ۳۰ تای اون رو شناخته و بقیه رو ایندکس نکرده و این برای من جای سوال هست. که چرا اون url ها رو نشناخته , بصورت دستی هم url صفحه رو وارد می کنم ولی میگه در sitemap نیست. در جایی که وجود داره و لینک رو هم دستی در مرورگر وارد می کنم محصول نماش میده.

اگر اکانت گوگل وبمستر داشته باشید همه این مشکلات رو میشه به راحتی بررسی کرد. استفاده از نقشه سایت که جدا از دو عامل دیگه عمل میکنه و تاثیر زیادی هم بر سرعت ایندکس داره. اگر افزونه کش هم ندارید یکبار افزونه نقشه سایت رو بطور کلی حذف کنید و دوباره نصب و راه اندازی کنید. دسترسی رو به پنل مدیریت ایجاد کنید تا بررسیش کنم، از طریق فرم تماس در فوتر سایت اطلاعات رو ارسال کنید و در دیدگاه قرارش ندید. تو سایتتون خوندم گفته بودین باید دامنه سایت را با www و بدون www به گوگل معرفی کنیم و یکیشونو به عنوان دامنه اصلی در نظر بگیریم. من فکر میکنم که شما افزونه ها رو دونه دونه غیرفعال کنید تا مشکل شناسایی بشه بهترین کار است.

آیا تاکنون فکر کرده اید که چگونه گوگل وب سایت ها را پیدا می کند و تصمیم می گیرد که چگونه سایتها را رتبه بندی کند؟ کلید اصلی Googlebot است – یک برنامه “خزنده” که دو کار اساسی را بر عهده دارد. Googlebot وب را مرور می کند و از صفحه ای به صفحه ای دیگر منتقل می شود. در طول راه، اطلاعات مربوط به پیوندهای مختلفی را که بازدید می کند و نحوه ارتباط آنها را ثبت می کند. شما میتوانید با کمک کد زیر سایت مپ را خودتان تولید کنید و صفحاتی که به نظرتان مهمتر است را قرار دهید. در این قسمت پاسخ تعدادی از سوالات متداول در مورد اهمیت نقشه سایت و نحوه ایجاد آن ارائه شده است.