دسته‌ها
اخبار

نقشه سایت یا سایت مپ چیست؟ چگونه sitemap بسازیم؟ نوین

همانطور که در قسمت چپ تصویر بالا می بینید نام نقشه های سایت با شماره از یکدیگر تفیکیک شده اند. تنها دانستن اینکه 64% صفحات وب سایت ایندکس شده اند، خیلی چیز خوبی نیست. نیاز است که ما بدانیم کدام بخش از سایت تحت تاثیر قرار گرفته و ایندکس نشده اند. ربات های موتورهای جستجو وقتی به سایت شما می رسند، با انبوهی از صفحات مواجه می گردند. یک نقشه سایت می تواند آنها را به گونه ای راهنمایی کند تا متوجه اهمیت بیشتر صفحات درج شده در نقشه های سایت نسبت به آنهایی که بلاک نشده، اما در نقشه سایت نیز قرار ندارند شود. دقت داشته باشید که قرار داشتن فایل تصاویر در همان دامین وب سایت امری ضروری نیست.

  • سپس، باید از Google بخواهید تا این تغییرات را پردازش کند تا به‌دقت در صفحات نتایج جستجو منعکس شود.
  • هستند و نیازی نیست نقشه را کدنویسی کنید یا ابزارهای دیگری استفاده نمایید.
  • امروزه، تکنیک های سئو مورد نقد و بررسی قرار گرفته و مسئله به وجود آمده این است که آیا نقشه سایت تاثیری در روند سئو دارد یا خیر.
  • سلام، sitemap.xml متناسب با بروزرسانی سایت باید بروزرسانی بشه.
  • مثل گردشگری در تخت جمشید، اگر ربات‌ها بدون هیچ برنامه‌ای شروع به بررسی صفحات کنند، بسیاری از صفحات ارزشمند را نخواهند دید.

از نقشه‌های سایت HTML می‌توانید به عنوان استاندارد بخشی از سایت استفاده کنید. آنها میل دارند از فوتر لینک شده و معمولا برای سهولت کاربران برای دستیابی به تمام صفحات وبسایت نوشته می‌شود. بنابراین هم توسط کاربر و هم توسط موتور جستجو دیده می‌شود. برای وبسایت‌های با تعداد صفحات کم به علت آسانی بهتر است از HTML sitemap استفاده شود. برای کنترل صفحات قرار گرفته در نقشه سایت کافیست که به بخش ظاهر جستجو رفته و سپس به تب انواع محتوا بروید.

معرفی نقشه سایت به گوگل | آموزش ثبت سایت مپ گوگل

ولی حقیقت این است که این اشتباه در بسیاری از سایت های شرکت های طراحی سایت نیز مشاهده میشود و این موضوع نشاندهنده آن است که بسیاری از کاربران حرفه ای سایت نیز به آن بی توجه بوده اند. حالا که از اهمیت سایت مپ ها و نحوه تاثیر آنها بر سئو آگاه شدیم. همانطور که در بالا توضیح داده شد، در گوگل وب مستر نحوه ایجاد یک سایت مپ شرح داده شده است.

نقشه سایت HTML چیست؟

گزینه ای برای فعال سازی آدرس نقشه سایت در خود نقشه سایت وجود ندارد. شاید بخشی که مشاهده میکنید برای قرارگرفتن یک سری از صفحات در نقشه سایت طراحی شده است. آدرس نقشه سایت را در مرورگر خود تست کنید اگر به خوبی نمایش داده میشد پیشنهاد میکنم فایل robots.txt را بررسی کنید. اگر نقشه سایت شما برای گوگل در دسترس نیست احتمالا دسترسی ربات های گوگل به سایت را مسدود کرده اید یا در کدنویسی قالب (یا یکی از افزونه ها) خطایی وجود دارد.

نکات پیشرفته سایت مپ

اگر اصطلاح «هدف جستجو» برای شما ناآشنا است، پیشنهاد می‌کنیم مقاله هدف کاربر از جستجو را مطالعه کنید. بنابراین اگر هدف‌گذاری مشخصی برای دسته‌بندی و برچسب نیست، می‌توان آخرین تغییر را به صورت هفتگی در نظر گرفت. در ابزار سرچ کنسول ، در منوی Crawl ، در بخش sitrmaps می توانید آدرس نقشه ی سایت خود را وارد کرده و به گوگل معرفی کنید. نقشه سایت یک راه آسان برای مدیران وب است که می‌توانند موتورهای جستجو را در مورد صفحات موجود در سایت‌های خود که برای خزیدن در دسترس هستند، آگاه کنند.