دسته‌ها
اخبار

نقشه سایت چیست؟ آموزش ساخت سایت مپ و معرفی به گوگل آکادمی وبسیما

استفاده از این تگ اختیاریست، اما پیشنهاد می شود که حتما آن را به کار ببرید. با استفاده از این تگ می توان زمان آخرین ویرایش محتوای صفحه را به موتورهای جستجو اعلام نمود. تعداد سایت مپ‌های شما ارتباط مستقیم با تعداد آدرس‌های سایت شما دارد. اگر تعداد صفحات بیشتر از 10هزار شود به چندین فایل نیاز خواهیم داشت. در پاسخ به سوال یکی از کاربرانتان گفته اید پیشنهاد میکنیم تنها از یک ابزار برای نقشه سایت استفاده کنید، ما در وبسیما از Google XML Sitemaps استفاده میکنیم. اگر هنوز سوال یا ابهامی در خصوص نقشه سایت دارید، در بخش نظرات همین صفحه برای ما بنویسید تا به آن پاسخ دهیم.

  • همه این صفحات توسط گوگل ایندکس شده اند و تفاوت آنها در حضور یا عدم حضور در نقشه سایت است.
  • الان اروری که میده به خاطر پیدا نکردن فایل Xls اسکریپته، ممکنه آدرس دهی کانفیگ رو درست انجام نداده باشید.
  • این‌همه به لطف خزیدن و نمایه‌سازی موفقیت‌آمیز وب‌سایت است که توسط خزنده و اسپایدر موتور جستجو انجام‌شده است.
  • به شما اطلاعاتی از مرکز وبمستر گوگل می‌دهد؛ شما می‌توانید برای مثال به فعالیت ربات گوگل دسترسی یابید.

XML به طور معمول برای لیست‌های URLها و اطلاعات مرتبط با آنها استفاده می‌شود. اگر می‌خواهید رتبه‌بندی وب‌سایت‌های شما بهتر باشد و تجربه بهینه و رضایت بخشی به کاربران خود بدهید، همچنین می‌توانید نقشه سایت را در وب‌سایت خود قرار دهید. افزونه Yoast SEO برای کاربران وردپرس یک تولیدکننده معمولی برای sitemap XML است. نقشه سایت طرحی از وبسایت شماست که به موتور جستجو کمک می‌کند تا کل محتوای سایت شما را پیدا کرده، کراول و سپس ایندکس کند. سایت مپ‌ها همچنین به موتورهای جستجو می‌گویند کدام یک از صفحات سایت شما بسیار مهم هستند.

مسیر نقشه سایت را در فایل robots.txt قرار دهید، با اینکار موتور جستجو سریعتر آنرا پیدا می کند. وقتی صحبت از بودجه کرول می‌باشد اگر لینک‌هایی داشته باشید که قرار نیست ایندکس شوند و دارای تگ noindex هستند هیچ نیازی ندارید که آن‌ها را در داخل نقشه سایت قرار دهید. پس از آن ، اگر صفحه را تازه کردید ، نقشه سایت جدید خود را ذکر شده است؛ Google از نقشه جدید شما مطلع می شود و باید به زودی آن را بررسی کند. در همین حال، شما ممکن است بخواهید بقیه مواردی را که کنسول جستجو ارائه کرده است کشف کنید. به عنوان مثال، می توانید ببینید Googlebot هنگام خزیدن سایت خود تحت Error Crawl با هرگونه خطایی روبرو می شود، و جزئیات فعالیت خود را تحت Crawl Stats مشاهده می کنید.

هم‌چنین باید در نظر داشت که همه سایت‌ها به یک اندازه فعال نیستند. منظور از غیرفعال بودن این است که صفحات جدیدی به آن‌ها اضافه نمی‌شود یا به ندرت تغییر در محتوای آن ایجاد می‌شود. به عبارت دیگر زمان و انرژی که گوگل برای ایندکس هر سایت صرف می‌کند متفاوت بوده و به فاکتورهای متعددی وابسته است. پیش از آن‌که مراحل ساخت و معرفی نقشه سایت به گوگل را یاد بگیرم بهتر است کمی بیشتر با مفهوم بودجه خزش آشنا شویم. استفاده از سایت مپ در وب سایت سبب خواهد شد تا اگر شما در سایتتان با ضعف لینک سازی مواجعه شدید این مشکل تا حد زیادی برطرف گردد. سایت مپ سبب خواهد شد تا گوگل به خوبی تمامی صفحات وب سایت شما را برسی و مشاهده کند.

با درنظر داشتن اینها، اکنون می‌خواهیم چگونگی ساخت نقشه سایت و بهینه‌کردن آن برای سئو را به شما آموزش دهیم. موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ از نقشه سایت برای یافتن صفحات مختلف موجود در سایت شما استفاده می‌کنند. موتور جستجوی بینگ از فرمت‌های پشتیبانی شده توسط گوگل حمایت نمی‌کند، اما یکی از مسئولان بینگ بیان کرده که صفحاتی که پشتیبانی نشوند، نادیده گرفته می‌شوند.

پس علاوه بر اینکه باید تعیین کنید که پست تایپ مورد نظر توسط موتور جستجوگر ایندکس نشود (یعنی ثبت نشود)، باید مشخص کنید که نمی‌خواهید این پست تایپ در نقشه سایتی که می‌سازید هم نمایش داده شود. در مقاله بعدی، در رابطه با نحوه ساخت نقشه سایت و چگونگی معرفی آن به موتورهای جستجوگری همچون گوگل و بینگ توضیح خواهیم داد. امکان قرار گیری این آدرس ها در نقشه سایت وجود دارد ولی باید دقت کنید که در این صفحات از تگ canonical به چه شکلی و با چه آدرسی استفاده شده است.

نیاز به مشاوره دارید؟

همچنین این خط به خزنده‌های موتورهای جستجو استاندارد به کار گرفته شده را اعلام می‌کند. بیشتر نقشه‌های سایت استاندارد 0.9 را به کار می‌گیرند که مورد قبول گوگل، یاهو و مایکروسافت است. گاهی وقتی به کاربران میگوییم که باید صفحات به هم مرتبط باشند ، از همه صفحات به همه صفحات لینک های بی دلیل ایجاد می کنند. بطور مثال مقاله آموزش فیزیک را به خاطره آشپزی در بخش بلاگ سایت مرتبط می کنند.

فقط بعد از تغییرات اساسی نقشه سایت خود را بروز رسانی کنید.

در ادامه آموزش ساخت نقشه سایت با yoast seo رو مرحله به مرحله به صورت تصویری براتون توضیح میدیم. همون طور که تو اموزش گفتید ادرس سایت مپ رو میزنم به جای این که نقشه سایت برام لیست بشه صفحه اصلی سایت لود میشه و از افزونه yoast seo استفاده میکنم.لطفا راهنمایی کنید چطور این مشکل را رفع کنم. خوشحالیم که محتوای مقالات وبسیما برای شما مفید بوده است. صفحاتی که با جستجوی کاربران تولید میشوند ممکن است تعداد زیادی داشته باشند و محتوای آنها ارزش بالایی نداشته باشد به همین دلیل این صفحات نیازی به ایندکس شدن به عنوان یک صفحه مجزا ندارند. البته گزینه ای که در تنظیمات افزونه مشاهده میکنید مربوط به ایندکس یا عدم ایندکس خود صفحه جستجو است و بهتر است که در دسترس گوگل باشد. چراکه در غیر اینصورت آدرس صفحات جدیدتان در نقشه سایت قرار نخواهد گرفت.

گوگل می‌تواند پسوندهای متفاوتی را در هر نقشه سایت شناسایی کند. این امر بستگی به محتویات هر سایت داشته و شما با استفاده از نقشه سایت کار را برای موتورهای جستجو راحت می‌کنید. نقشه سایت XML می‌تواندپسوندهای HTML، Video، Image، Mobile و News را پشتیبانی کند. می‌تواند این باشد که محتوای تکراری زیادی در آن ۵۰۰۰ صفحه وجود داشته است. یا می‌تواند این باشد که تعداد صفحات موجود در سایت شما از بودجه خزش شما پیشی گرفته‌اند.

استفاده از sitemap برای پیدا کردن مشکلات مربوط به ایندکس

برای مثال سرعت سایت نیز یکی از مواردی است که در سئو تکینکال اهمیت دارد؛ یعنی هر اندازه که سرعت سایت شما بیشتر باشد، همان اندازه هم سئو سایت شما بهتر خواهد بود. یکی از روش هایی که شما می توانید سرعت سایت خودتان را افزایش دهید، استفاده از سرور مجازی یا سرور اختصاصی است که بسته به نیاز خودتان و ورودی و ترافیک سایتتان می توانید یکی را انتخاب کنید. برای تهیه VPS و سرور اختصاصی می توانید به صفحه خرید سرور مجازی و خرید سرور اختصاصی در سایتمان سر بزنید. پس از این شما قادر خواهید بود که فرکانس و اولویت مطلب نقشه سایت خودتان را تنظیم کنید. در صورتی که این مقادیر را تغییر دهید، موتورهای جستجو آن را به عنوان نکته ای در نظر می گیرند که بر اساس معیارهایشان می توانند آن ها را دنبال کنند و یا نادیده بگیرند.