دسته‌ها
اخبار

نقشه سایت چیست؟ آموزش ساخت سایت مپ و معرفی به گوگل آکادمی وبسیما

احتمالا در سئو اصطلاح نقشه سایت یا سایت مپ را شنیده باشید و از خودتان بپرسید نقشه سایت چیست؟ نقشه سایت یک فایل xml هست که به موتورهای جستجوگر معرفی می‌کنیم تا با پیچ‌ و خم‌های سایت ما آشنا شود. در این ویدیو شما را با نقشه سایت به‌طور کامل آشنا خواهیم کرد. بخش زیادی از اطلاعات و مثال‌های ارائه‌شده در این مقاله از کارگاه آموزش گوگل سرچ کنسول آکادمی وبسیما جمع‌آوری شده است. پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به صفحه کارگاه و تهیه ویدیو به صورت کامل با نقشه سایت آشنا شوید. در کارگاه سرچ کنسول مثال‌های متعددی برای درک بهتر نقشه سایت بررسی می‌شود.

  • اگر یک فرمت صحیح برای فایل ایندکس خود ایجاد کنید، موتورهای جستجو متوجه می شوند که چگونه باید سایت را کراول کنند.
  • نام آن به گونه ایست که از نظر آنها، ساخت آن نیاز به کدنویسی فراوانی دارد.
  • بعد از دو هفته دوباره به بالا آوردن سایت کردم و الان از ۲۷۴ صفحه ای که url ها در سایت مپ محصولات هست ۳۰ تای اون رو شناخته و بقیه رو ایندکس نکرده و این برای من جای سوال هست.
  • در مجموع باید گفت که بهترین کار این است که تمام صفحاتی که محتوای بی‌کیفیت یا بی‌ارزش دارند را باید از سایت و نقشه سایت حذف کرد.

سایت شما می‌تواند یک نقشه سایت برای صفحات، یک نقشه برای تصاویر و یک نقشه برای ویدیوها داشته باشد. نحوه ثبت نقشه سایت در گوگل سرچ کنسول را در ادامه توضیح خواهیم داد. خوشبختانه ساخت نقشه سایت XML و ثبت آن در گوگل و سایر موتورهای جستجو کاری ساده و آسان است. این کار علاوه بر اینکه به ساده تر یافته شدن سایت مپ کمک می کند.

وبینار رایگان کسب درآمد با دیجیتال مارکتینگ!

یک سری صفحات هستند که در منوهای سایت ما قرار نگرفته‌اند، یا در صفحه خاصی به آن‌ها لینک‌دهی نشده است که گوگل سریع‌تر بتواند آن‌ها را مورد بررسی قرار دهد. راه بهتر برای اینکه ربات‌های گوگل بتوانند لینک صفحات ما را شناسایی و ثبت کنند، این است که نقشه‌ای از سایت خود را در اختیار گوگل قرار دهیم. در این مقاله آموزشی از سایت میهن وردپرس، می‌خواهیم در رابطه با نقشه سایت صحبت کنیم.

سایت مپ‌های HTML

همچنین توضیح خواهیم داد که چرا باید از نقشه سایت استفاده کنیم و چه مواردی بهتر است در آن قرار دهیم. این افزونه گزینه ای برای کش نقشه سایت ندارد و این کار لزومی هم ندارد. ولی از نقشه سایت برای پیدا کردن صفحات و preload کردن استفاده میکند. نقشه سایت مثل یک راهنمای همیشه حاضر، دقیق‌ترین و آخرین اطلاعات از وضعیت صفحات ارزشمند را در اختیار ربات‌ها قرار می‌دهد تا راحت‌تر در سایت گردش کنند.

برای درک بهتر چند استراتژی متفاوت برای مدیریت نقشه سایت را بررسی می‌کنیم. چرا؟ برای آن‌که محتوای آن به صورت مداوم در حال تغییر است. با اضافه شدن یک محتوای جدید یا تغییر در یکی از صفحات سایت باید نقشه سایت ما نیز به‌روز شود در نتیجه مدیریت آن به صورت دستی تقریبا غیرممکن است. در سایت آکادمی وبسیما پروفایل کاربران، جزء اهداف سئو نیستند چرا که اطلاعات شخصی مثل «شماره تلفن همراه» و «ایمیل» در آن‌ها نمایش داده می‌شود و دلیلی ندارد که این اطلاعات در صفحه جستجو نمایش داده شوند. از طرف دیگر برخی صفحات مثل «تماس با ما» یا «درباره ما» هم ارزشمند نیستند.