دسته‌ها
اخبار

فایل robots txt چیست؟ سئو اسمارت

پیشنهاد می کنم ببینی این ارور 404 از وردپرس میاد یا از سمت وب سرور. البته من اطلاعی از روند انتقال سایت تون ندارم، در هر صورت واضحه که ریدایرکت 301 به خوبی اعمال نشده. اگر آدرس صفحات قدیمی رو دارید یک بار همه رو به آدرس جدید ریدایرکت کنید. اگر فاصله مراجعه ربات‌ها خیلی زیاد هست یعنی سایت یا سرور مشکلی داره که باید حل بشه. اگر کمی با کدهای HTML آشنایی داشته باشید پس می‌دانید که هر صفحه دو قسمت هد و بدنه دارد. برای افزودن این کدها یا باید مستقیم کدهای HTML صفحه را ویرایش کنید یا این که از را‌های دیگری مثل افزونه‌ها برای نوایندکس کردن استفاده کنید.

  • اما اگر تعداد صفحات ایندکس شده دقیقا و یا تقریبا همان تعداد صفحاتی بود که انتظار دارید در داخل گوگل ایندکس شده باشند، نیازی به ساخت و یا تغییر فایل robot سایت خود ندارید.
  • اما به صورت کلی می‌توانیم امیدوار باشیم که تمام قوانینی که داخل فایل ربات سایت‌مان مشخص می‌کنیم توسط مهم‌ترین خزنده‌های وب یعنی خزنده‌های گوگل رعایت می‌شوند.
  • تیم وب داران با تکیه بر سه اصل آموزش , اجرا و مدیریت به صورت تخصصی در حوزه های طراحی سایت، سئو از سال 1394 فعالیت خود را با نام رایانه پویان آغاز کرد.
  • واقعا پشتیبانی خیلی خوبی دارید ممنون از وقتی که برامون میذارید…
  • همچنین، اگر تعداد زیادی صفحه دارید که می‌خواهید آن‌ها را مسدود کنید، گاهی اوقات به‌جای افزودن دستی یک برچسب noindex به هر صفحه، مسدود کردن کل بخش آن سایت با robots.txt آسان‌تر می باشد.
  • برای مثال فایل های موجود در فولدر wp-plugins یا پیج هایی که در ادمین وردپرس وجود دارند.

موتورهای جستجو در مورد محتوای تکراری حساس هستند ، با این حال، برای خزیدن صفحات محتوای تکراری و نمایش آنها در SERP ها، نیازی به ربات ندارید. با برخی از خدمات میزبانی وب سایت مانند وردپرس یا Wix، تنظیمات خزنده اغلب برای شما انجام می شود. شما باید مشخص کنید که آیا می خواهید صفحه ای از موتورهای جستجو پنهان شود یا خیر. اکنون که اصول robots.txt و نحوه استفاده از آن در سئو را می دانید، مهم است که بدانید چگونه یک فایل robots.txt را پیدا کنید.

مثالی از فایل robots.txt

این دستورالعمل یک فرایند چند خطی است که به شما در کوتاهترین زمان ممکن آموزش می‌دهد چه دستوراتی را در فایل خود قرار دهید تا ربات‌های گوگل بتوانند به خوبی در سایت شما جستجو کنند. در یک فایل Robots.txt با چندین دستورالعمل، می‌توان قوانین مجاز به دسترسی و عدم مجاز به دسترسی را ایجاد کرد. همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید یک Robots.txt مشخص شده است که در آن قواعد مختلف برای ربات‌ها توسط یک کاربر ایجاد شده است. ربات‌ها و خزنده‌ها فقط به مواردی که به آن‌ها دسترسی یا همان کد follow داده شده است می‌توانند مراجعه کنند. درکل robots.txt به شما این امکان را می‌دهد که دسترسی ربات‌ها به بخش‌هایی از وب‌سایت خود را ممنوع کنید، به‌خصوص اگر قسمتی از صفحه شما خصوصی باشد یا اگر محتوا برای موتورهای جستجو ضروری نباشد.

فایل Robots.txt چیست؟ چه تاثیری بر سئو دارد؟

پس از ورود به یک وب‌سایت، ربات گوگل به دنبال یک فایل robots.txt می‎گردد. اگر بتواند آن را پیدا کند، قبل از ادامه کرال صفحه ابتدا آن فایل را می‌خواند. از آنجا که فایل robots.txt حاوی اطلاعاتی درباره چگونگی خزیدن موتور جستجو است، اطلاعات موجود در این فایل، دستورالعمل‌های بیشتری را در اختیار ربات خزنده قرار می‌دهد.

اضافه کردن لینک نوفالو در وردپرس

برای اطمینان هم می‌توانید دوباره از همین ابزار برای مطمئن شدن استفاده کنید. امکان دارد هر کدام از ربات‌ها دستورات را به شکل متفاوتی درک کند. یعنی امکان دارد دو ربات متعلق به یک موتور جستجو یا هر سرویسی، یکی از دستورات پیروی کند و دیگری پیروی نکند. مدیریت ترافیک ربات‌ها از این جهت اهمیت دارد که سرور میزبان وبسایت شما برای پردازش و بارگذاری صفحات برای ربات‌ها مشغول نشود. از طرف دیگر، اکثر سرورها یا میزبان‌های وبسایت از نظر پنهای باند و ترافیک محدودیت دارند؛ به همین دلیل مصرف ترافیک برای ربات‌ها مقرون به صرفه نیست.

موتورهای جستجوی بینگ، یاهو و Yandex همگی از دستورالعمل Crawl-delay پشتیبانی می کنند که در صورت تمایل می توانید از این ویژگی در فایل robots.txt وب سایت خود استفاده کنید. موتورهای جستجو مثل گوگل هر کدام ربات های مخصوص به خود دارند مثل Googlebot که معروفترین ربات گوگل می باشد که وظیفه ی بازرسی، بارگذاری و ایندکس صفحات وب را بر عهده دارد. این ربات نسبت به دیگر ربات ها دستورات بیشتر و پیچیده تری متوجه می شود.

طراحی سایت فروشگاه موبایل برای مغازه‌داران و فروشندگان موبایل و تبلت یک نیاز اساسی است. این دسته از کسب‌وکارها خود در گسترش فضای دیجیتال نقش دارند؛ پس بدون شک به طراحی سایت فروشگاه موبایل نیاز دارند. در این مقاله قصد داریم تا بیشتر درباره طراحی سایت فروشگاه موبایل، اهمیت آن و امکاناتی که باید در آن در نظر داشت، صحبت کنیم. پس از مشخص کردن ربات هدف باید دستورات لازم را به آنها بدهید.