دسته‌ها
اخبار

چگونه یک نقشه سایت بهینه شده برای سئو بسازیم؟

همینطور وجود آن باعث میشود تا تغییراتی که در قسمت های مختلف سایت خود ایجاد میکنید، سریعتر به گوگل اطلاع داده شود. سرنوشت ساز است چون برای این که صفحات شما رتبه بگیرد اول باید از زیر دست ربات‌های گوگل رد شود، بنابراین داشتن سایت مپ بخش مهمی از روند بهینه سازی سایت شما محسوب می‌شود. با توجه به نکاتی که تا به اینجا گفته شد، نحوه ساخت نقشه سایت و بهینه‌سازی آن برای سئو در ادامه آمده است. مطابق تصویر زیر مطئمن شوید گزینه “نقشه های XML سایت” در وضعیت روشن باشد، پس از ذخیره تغییرات سایت مپ وب سایت تان ایجاد و آماده استفاده است.

  • شما میتونید این سایت مپ رو به فایل robots.txt معرفی کنید.
  • سپس ، سایت خود را از صفحه اصلی کنسول جستجو انتخاب کنید دکمه Add / Test نقشه سایت را انتخاب کنید ، URL را که نقشه سایت شما در آن قرار دارد وارد کنید و ارسال را وارد کنید.
  • دقت کنید، در صورتی که از یکی از این 3 افزونه استفاده کردید، در آینده هم قرار نیست کار خاصی را برای بروزرسانی نقشه سایت انجام بدهید و به طور خودکار صفحات جدید سایت به این نقشه اضافه خواهند شد.
  • منظور از غیرفعال بودن این است که صفحات جدیدی به آن‌ها اضافه نمی‌شود یا به ندرت تغییر در محتوای آن ایجاد می‌شود.
  • سایت های رایگان و غیر رایگان بسیاری در سراسر وب به تولید سایت مپ اختصاص دارند.

نقشه سایت فایلی است که آدرس تمام صفحات سایت در اون قرار میگیره و مربوط با مبحث سئو تکنیال است. بنابراین با ساخت سایت مپ و معرفی اون به گوگل، زمانی که موتورهای جستجو به سایت شما سر بزنن تمام لینک هایی که در نقشه سایت وجود داره رو بررسی میکنن. به این ترتیب تمامی فایل ها، برگه ها و صفحات سایت با سرعت بیشتری ایندکس میشه. حتی اگه آدرس صفحه ای رو ریدایرکت کنین از اون جایی که url جدید در نقشه سایت وجود داره موتورهای جستجوی گوگل سریع تر متوجه این تغییر میشن و صفحه جدید رو ایندکس میکنن.

اگر نقشه سایت شما بسیار بزرگ است آنرا به سایت مپ‌های کوچکتر بشکنید

سایت خود را از ما بخواهید و به خانواده یوتاب وب بپیوندید. میشه درخواست کرد که مشاوره آنلاین سئو رو به مشاوره حضوری تبد… سلام دوستان تو این دوران که واقعا کسب و کار ها دارن از طریق… بله علی جان افزونه یوست سئو به شما این امکان رو میده میتونید به صورت رایگان از این ویژگی استفاده کنید. وقتی زمان آن فرارسید که باید صفحات لوازم جانبی خود را مورد بازرسی و به‌روزرسانی قرار دهید، فهرستی از این صفحات آماده و آسان برای یافتن خواهید داشت.

نقشه‌های سایت HTML

در ادامه رایج ترین این راه ها را به شما آموزش میدهم و شما هم با توجه به شرایط و نوع سیستم مدیریت محتوای سایت تان، بهترین آن را انتخاب کنید. البته اگر به یک راهنمای دقیق و جامع در مورد ساخت نقشه سایت نیاز دارید حتما مقاله آن را در وبلاگ فرین آکادمی بخوانید. همانطور که گفته شد پسوند و فرمت فایل سایت مپ، xml است اما این فایل با پسوند دیگری هم مورد استفاده قرار میگیرد.

گوگل میتواند پسوندهای متفاوتی را در هر نقشه سایت شناسایی کند. این امر بستگی به محتویات هر سایت دارد و شما با استفاده از نقشه سایت کار را برای موتورهای جستجو راحت میکنید. نقشه سایت XML پسوندهای HTML، Video، Image، Mobile و News را پشتیبانی میکند.

آموزش ثبت نقشه سایت در گوگل

فقط بعد از تغییرات اساسی نقشه سایت خود را بروز رسانی کنید. به صفحات با کیفیت در نقشه سایت خود اولویت بالاتری بدهید. سئو سایت های چندزبانه پیچیدگی بیشتری نسبت به سایت های دیگر دارد.

سایت مپ را می‌توان به شکل XML نیز مورد استفاده قرار داد یا در صورتی که حجم بالایی دارد با استفاده از ابزار Gzip، فشرده‌سازی کرد. به طورکلی نقشه سایت یا Sitemap یک نسخه نشانه‌گذاری شده از سایت شماست. سایت مپ یک فایل .xml است که شامل آدرس تمامی صفحات، میزان با اهمیت بودن آن‌ها، لینک‌های سایت و آخرین زمان بروزرسانی سایت است که برای معرفی سایت به موتورهای جستجو استفاده می‌شود.