دسته‌ها
اخبار

فایل Robots txt چیست و چه کاربردی در سئوی سایت دارد؟

قبل از اینکه بخواهیم در فایل robots.txt سایت‌مان تغییراتی ایجاد کنیم، لازم است که با محدودیت‌های این فایل آشنا باشیم. فرض کنید که در وبسایت‌تان فولدری به نام mypic دارید که در آن یکسری تصاویر را نگهداری می‌کنید که علاقه‌ای ندارید ربات‌ جستجو تصاویر گوگل آن را بررسی کند و در نتایج خود نشان دهد. در مرحله دوم، بعد از اینکه مشخص کردیم دقیقا با چه رباتی طرف هستیم، حالا باید مشخص کنیم که محدودیت‌های این ربات چیست و چه صفحات و منابعی از وبسایت شما را نباید بررسی کند. با اینکار در حقیقت اعلام می‌کنیم که تمام ربات‌ها مد نظر ما هستند و تمام ربات‌ها باید به دستورات ما توجه کنند و دیگر نیازی نیست اسامی تک تک ربات‌ها را بنویسیم.

همچنین می‌توانید این فایل را دانلود کرده و روی کامپیوتر خود ویرایش کنید و در نهایت فایل ذخیره شده را با فایل قبلی جایگزین کنید. به همین طریق می‌توان خیلی راحت و سریع این نوع دسترسی‌ها را مدیریت کرد. تاکنون بیش از ۱۶۰۰۰۰ درخواست پشتیبانی را به خوبی و خوشی پاسخ داده‌ایم.

  • اعمال تغییرات ناخواسته در این فایل می‌تواند کل سایت یا بخش بزرگی از سایت شما را از دسترس موتورهای جستجو خارج کند.
  • در ادامه می‌خواهیم با جزئیات کامل درباره همین فایل مهم صحبت کنیم.
  • شما توسط این فایل به‌عنوان یک وب‌مستر حرفه‌ای عمل کرده؛ اهمیت فایل تاحدی است که حتی خود گوگل هم دارای این فایل است!
  • حتی اگر این فایل در سایر مسیر ها وجود داشته باشد، پایشگر متوجه حضور آن نخواهند شد.

با مشخص کردن یک یا چند فیلتر مختلف، مقاله‌های جذاب و مناسب خودتان را پیدا کنید. گوگل بودجه خزیدن را به وضوح تعریف نمی کند، اما آنها می گویند هدف این است که اولویت بندی شود که چه چیزی باید خزیده شود، چه زمانی باید خزیده شود و چقدر دقیق خزیده شود. خارج از این سه مورد حاشیه ای، توصیه می کنم از دستورالعمل های متا به جای robots.txt استفاده کنید. مواردی نیز وجود دارد که در آن شما نمی خواهید هیچ گونه بودجه ای را برای ورود به صفحه Google با برچسب noindex هدر دهید.

وبینار رایگان کسب درآمد با دیجیتال مارکتینگ!

این یکی ازبهترین برنامه هاوپرکاربرترین برنامه هایی هست که تاالان باهاش کار کردم وپشتیبانی بسیارقوی منوحمایت کردندوازتمام… دستتون دردنکنه وتشکرازراهنمایی های خوبتون چشم تمام مواردروکه گفتین انجام میدم تاسایت خوب رنک بگیره.ممنون میشم اگه… متشکرم ازتیم خلاق ومبتکر کاربرمجازی،که بااجرایی کردن این ایده بسیارعالی فعالیت های وقت گیرانسانی رابه فعالیت رباتیک تغییر… خداقوت به مجموعه فوق العاده کاربرمجازی بااینکه سالهاست بواسطه شغلم بامجموعه های مختلف درارتباطم میتونم به جرات بگم… خیلی ممنونم من دوتاربات ازتون خریدم هردوعالی کارمیکنن خیلی به کسب وکارم کمک کردن.

مهم‌ترین دستورات فایل ربات و نحوه استفاده از آن‌ها

این به این معناست که شما تمام ربات ها را از تمام موتورهای جستجو فراخوانی کرده اید. و مهم نیست که در نهایت فایل robots.txt را چگونه و با چه روشی می سازید. با مسدود کردن صفحات غیر ضروری ربات های گوگل زمان لازم را برای خزش در صفحات مهم به دست می آورند و می توانند آنها را فهرست بندی کنند. این صفحات برای وب سایت شما ضروری هستند ولی نمی خواهید در گوگل فهرست بندی شوند. افزونه رنک مث هم که به تازگی به یکی از رقبای جدی پلاگین یواست تبدیل شده، برای ویرایش مستقیم فایل robots.txt بخشی را در نظر گرفته است.

مسدودکردن همه خزنده‌های وب از همه محتوا:

مجموعه وب جوان از سال 1397 تا سال 1399 در 4 پروژه سئو و بهینه سازی کامل ( 0 تا 100 ) اثر گذار بوده و در 12 پروژه نیز به عنوان مشاور وارد عرصه کاری شده است. پروتکل نقشه سایت به ربات‌ها کمک می‌کند تا بدانند چه چیزی را در خزیدن خود در یک وب‌سایت قرار دهند. فایل robots.txt (فایل روبوت) مجموعه ای از دستورالعمل‌ها برای ربات‌ها است. موارد مشابه بسیار زیادی دیده شده است که استفاده از دستورالعمل های نادرست و ایجاد تغییرات ناگهانی در فایل robots.txt باعث بروز مشکلات عمده در سئو سایت شده است. موتور جستجوی گوگل تنها اجازه دسترسی به /not-launched-yet/ را ندارد اما اجازه دسترسی به /secret/ و /test/ برای آن فراهم شده است.

معمولاً در ایران لینکدین را به‌عنوان محلی برای شناسایی و جذب نیرو انسانی برای سازمان‌ها می‌شناسند؛ اما صد البته می‌توان از این رسانه اجتماعی برای جذب ترافیک به وب‌سایت استفاده نمود. بروزرسانی‌های پیاپی این فایل اگرچه در روند فعالیت سایت شما به ظاهر تأثیر زیادی نخواهد گذاشت، اما می‌تواند منجر به پیچیده شدن فرآیند دسترسی خزندگان و ربات‌ها به سایت شما شود. با تغییر عدد 10 به دیگر اعداد، می‌توانید مدت زمان مربوطه را کم یا زیاد کنید. به محض رویارویی با این فایل، خزندگان سطح وب شروع به بررسی محتوا و لیست داخل این فایل کرده تا بخش‌های قابل دسترسی را پیدا کنند. سلام درست می‌فرمایید منظور در کد آخر جای گیری کد سایت مپ بود نه اینکه کد رو توی سایت قرار بدید.