دسته‌ها
اخبار

بهینه سازی نقشه سایت و تاثیر آن در سئو سایت آموزش بهینه سازی نقشه سایت XML سئو پونه مدیا

بنابراین و بمسترها هم به راحتی در سایت مپ خود از این موارد استفاده می‌کنند. اولاً که جدا کردن صفحات مخصوص موبایل با آدرس متفاوت یا ساب دامین مثل m.example.com کار درستی نیست و معمولاً این کار نمی‌کنند. به جای این روش میشه از صفحات ریسپانسیو یا طراحی داینامیک استفاده کرد. با فرض این که دلیل بهتری برای استفاده نکردن از این روش‌ها داشتی در ادامه توضیح می‌دم که چه نکاتی رو باید رعایت کنید و نقشه سایت باید چطور باشه.

  • از طرف دیگر هر روز ممکن است یک محصول به سایت اضافه و یک محصول از سایت کم شود.
  • یک سایت مپ ویدئویی قطعا مشکلی برای صفحه شما در گرفتن ریچ اسنیپت ایجاد نمی‌کند.
  • در زمان های گذشته این تگ اختیاری به شما این امکان را میداد تا گوگل را با فرکانس زمانی تغییرات صفحه آگاه کنید.
  • با این حال ، شما می توانید روند کار را سرعت بخشید ، و از ربات بخواهید که زودتر به این اطلاعات جدید نگاه کند.
  • نقشه سایت با فرمت HTML معادل نقشه سایت XML است؛ اما این نوع نقشه سایت برای کاربران ساخته می‌شود.

یک نقشه برای سایت به گوگل کمک می‌کند تا زودتر بتواند به تمام محتواهای سایت دسترسی پیدا کرده و آنها را کراول و ایندکس کند. اگر گوگل نتواند تمام سایت شما و محتوای آنرا کراول کند محتواهایتان ایندکس نخواهد شد و در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده نخواهد شد. ما سایت مپ را برای درک بهتر ربات‌های گوگل از صفحات و مدیریت بودجه خزش طراحی می‎‌کنیم، بنابراین باید از دسترسی گوگل به آن مطمئن شویم. برای این کار؛ پس از معرفی سایت به گوگل، از طریق پنل سرچ کنسول و از قسمت Sitemaps آدرس نقشه سایت خود را وارد کرده و بر روی دکمه Submit کلیک می‌کنیم. نقشه سایت درواقع یک فایل متنی است که دربرگیرنده تمام نشانی‌های موجود در سایت شما است. بعلاوه نقشه سایت می‌تواند اطلاعات متا هر URL از سایت مانند آخرین بروز رسانی، میزان ارزش و نحوه ارتباط آن با دیگر صفحات را نیز شامل شود.

آیا ایجاد نقشه سایت نیاز به برنامه نویسی دارد؟

نام، ایمیل و وب سایت من را برای ارسال نظر در آینده در این مرورگر ذخیره کن. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. بعد از اینکه نقشه های سایت خود را ایجاد کردید می توانید با دو لینک زیر نیز آن را اعتبارسنجی کنید. هدر دادن منابع سرور برای این صفحات، باعث از بین رفتن Crawl Budget شما می‌شود. به‌این‌ترتیب صفحات ارزشمند و مهمی که واقعاً نیاز به ایندکس شدن دارند خیلی دیرتر به نتایج جستجو راه پیدا می‌کنند. بدون شک شما هم می‌خواهید ربات گوگل Crawl Budget سایت‌تان را به بهترین شکل ممکن مصرف کند.

بودجه خزش چیست؟ چطور مدیریت می‌شود؟

با این حال در موارد خاصی می توانند نقش مفیدی داشته باشند؛ از آنجایی که در کنسول جستجوی گوگل جایگاهی دارند، متوجه می شویم که گوگل نیز برای نقشه های سایت، اهمیت مناسبی قائل می باشد. نتیجه ای که می توان گرفت این است که نقشه سایت، مستقیما بر سئو تاثیر نمی گذارد اما با نقش داشتن بر مواردی دیگر، روند بهینه سازی سایت شما را تحت تاثیر قرار خواهند داد. بیشتر سایت های وردپرسی، نقشه سایتشان را بر /sitemap_index.xml قرار داده اند. این حالت یک URL پیش فرض برای نقشه های سایتی است که توسط افزونه سئو Yoast تولید شده اند.

فایل XML اطلاعات را به نحوی نمایش می‌دهد که برای موتورهای جستجو ساده‌تر باشد. در ادامه جزییات این فایل ایکس ام ال را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد. اگر تعداد زیادی از آن ها داشته باشید، بهتر است که برای هر تصویر یک فایل XML جداگانه ایجاد کنید. شما می توانید برخی از تگ های خاص مانند و را مشاهده کنید. این دو تگ بسیار مهم هستند؛ بنابراین حتما آن ها را به نقشه سایت خود اضافه کنید. البته دقت داشته باشید که دو مورد دیگر ممکن است توسط گوگل نادیده گرفته شوند.

فایل نقشه سایت شما باید روی هاست و پوشه اصلی فایل‌ها قرار گیرد. هر فایل ایندکس میتواند تا ۵۰۰۰۰ فایل نقشه سایت را در شامل شود. اسکیما ویدیویی تا حد زیادی جایگزین نیاز به نقشه‌های سایت ویدیویی شده است. قطعا داشتن یک ویدیو سایت مپ ضرری ندارد اما ارزش دردسرهای ساخت و نگهداری ویدیو سایت مپ را ندارد. توصیه می‌کنم وقتی نقشه سایت به هر روشی ساخته شد، آن را کاملا و به دقت چک کنید که لینک‌های صفحات مورد نظر شما در آن وجود داشته باشند.

اما نقشه سایت بایستی با پسوند XML و بر روی سایت خودتان در دسترس باشد. آدرس‌دهی در نقشه سایت متناسب با دامنه اصلی بوده و ترجیحاً از حروف فارسی در آن استفاده نشود. ربات‌های گوگل بودجه مشخص و محدودی را برای بررسی و ایندکس هر سایت در نظر می‌گیرند که در بسیاری موارد موجب می‌شود تا هفته‌ها پس از انتشار محتوا منتظر بررسی و ایندکس آن توسط گوگل باشیم. سایت مپ باعث خواهد شد تا زمان به روزرسانی داده های وب سایت به شما اطلاع داده شود .

هر کدام از آنها دارای ارزش و استفاده مختلف برای بهینه‌سازی موتور جستجو هستند. نقشه سایت HTML در درجه اول برای دسترسی کاربران به ساختار سایت شما طراحی شده است. نقشه سایت XML منحصرا تضمین می‌کند که خزنده‌های موتور جستجو URLهای لیست شده بر روی سایت را ایندکس کنند. هر sitemap دارای نقاط قوت و ضعف برای استفاده در سئو هستند. بنابراین مهم است نقش‌های آنها را برای برنامه سئو سایت درک کنیم.