دسته‌ها
اخبار

نقشه سایت چیست؟ آموزش ساخت سایت مپ sitemap برای سایت سئوف

معمولا سیستم هایی که اتوماتیک نقشه سایت رو میسازن هر لحظه ای که مطلب جدید بیادآپدیت میشن. پیشنهاد میکنم مقاله راه های افزایش سرعت ایندکس رو مطالعه کنید. لطفا یه آموزشی هم در باره سرویس آگاهی دهنده‌های به‌روز شدن سایت در وردپرس بزارید. یکبار تمام افزونه ها را غیر فعال کردم و دوباره فعال کردمشون درست نشد که هیچ. نمونه کد معرفی شده پیشنهاد اصلی گوگل است و کدهای دیگه پیشنهادات جایگزین.

  • نقشه‌های سایت این داده‌ها را تکمیل کرده و خلاصه برای خزنده‌های موتورهای جستجو می‌شوند یک کار راحت!
  • و اگر سایت شما کاملا جدید است و فقط تعداد انگشت شماری بک‌لینک دارد، در اینصورت نقشه سایت برای کمک به گوگل در یافتن صفحات شما، بسیار بزرگ است.
  • در این موقعیت چه می‌کنیم؟ می‌توانیم ساعت‌ها به نقاط مختلف تخت جمشید برویم و با پرس و جو درباره این بنای تاریخی اطلاعات کسب کنیم.
  • موتورهای جستجوی گوگل و بینگ، فرمت XML را برای نقشه سایت به عنوان یک پروتکل پذیرفته‌اند.

چون من توسایتم کلا 239 پست دارم ولی با پرچسب ها و..تونقشه سایتم 2000 تا لینک هستش . اگر چند آدرس برای شما ساخته باید هر کدوم رو جداگانه در وبمستر معرفی کنید. بازم از راهنماییتون ممنونم..این کار رو کردم،به نظر میاد درست شده..خدا پشتیبان شما باشه،واقعا لطف کردید.خیلی ممنونم. داداشم مرسی از انتقادت.خیلی دوست دارم بیشتر راهنماییم کنی.شما چه امکاناتی رو واسه ی موضوع سایت من پیشنهاد میکنید واسه هر چه بهتر شدن کار؟؟؟ خوشحال میشم نظرات شما رو با دقت بررسی کنم. اون فایل های backup اهمیتی ندارن شما باید دنبال فایل sitemap.xml باشید که در حال حاضر هم بصورت فعال داریدش. سلام، بله مشکلی نداره فقط برخی اطلاعات ناقصه و بهتره که تکمیل بشه.

نقشه سایت من کجاست؟ مشاهده نمونه نقشه سایت

برای آدرس‌های متعدد در یک سایت، می توان از ابزارهایی همچون Find Broken Link و Find Broken Links, Redirects & Google Sitemap Generator Free Tool استفاده کرد. علاوه بر استانداردهای نقشه سایت برای محتوای وب، گوگل از فرمت‌های خاصی برای سایت مپ پشتیبانی می‌کند که برای رسانه‌های خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این موارد شامل نقشه‌هایی برای فایل‌های ویدئویی، تصاویر، محتوای موبایلی، کد منبع نرم افزار و محتوای خبری هستند. بعد از اینکه فرمت مناسب نقشه سایت در فضای نام اعلام شد، می‌توان تمامی محتواهای اضافی دیگر را به آن افزود. اختیاریتاریخ آخرین به روزرسانی صفحه مورد نظر است که به شکل YYYY-MM-DD نوشته می‌شود.اختیاریاین تگ مشخص می‌کند که هر چند وقت یکبار این صفحه تغییر می‌کند.

سایت مپ (sitemap) یا نقشه سایت چیست؟

وقتی نقشه سایت را برای اولین بار ثبت می کنید در وضعیت انتظار قرار می گیرد، پس از پردازش و بررسی های گوگل که احتمالا چند روزی طول خواهد کشید به وضعیت “Success” تغییر پیدا می کند. حالا می توانید با کلیک بر روی ردیف سایت مپ جزئیات بیشتری مشاهده کنید. شما در هر سایت‌مپ تا سقف صفحه می‌توانید قرار دهید و اگر وبسایت شما بیش از این تعداد صفحه دارد شما مجبورید بیش از یک نقشه سایت ایجاد کنید. سایت‌های فروشگاهی بزرگ معمولا به چنین چیزی نیاز دارند تا بتوانند تمامی صفحات خود را در نقشه سایت بگنجانند.

اون هم دقیقا همون ایرادی رو از سایت شما گرفته که من بهتون گفتم، نوع کاراکتری که استفاده شده مناسب نیست و بهتر بود که از unicode یا UTF8 استفاده میکردید. نمیدونم اشتباه اون طرف بوده یا از محدودیت های سیستم سایت شماست. همونطور که گفتم سایت مپ سرعت ایندکس رو میتونه بالا ببره و اهمیت صفحات رو به گوگل نشون بده ولی باعث عدم حضور روبات های گوگل توی سایت شما نمیشه.

در این مقاله از آکادمی وبسیما تلاش می‌کنیم تا به درک عمیقی از مفهوم سایت مپ و تاثیر آن بر ایندکس سایت توسط گوگل برسیم. به شما اطمینان می‌دهیم با رعایت نکات ارائه شده در این مقاله، صفحات سایت شما خیلی سریع و بی‌دردسر توسط گوگل ایندکس خواهند شد. شما یک سایت خیلی بزرگ دارید؟ برای ایجاد سایت مپ این سایت باید سایت مپ های کوچک کوچک ایجاد شود. بنابراین اگر سایتی با تعداد زیادی صفحه دارید، گوگل توصیه می کند نقشه سایت خود را به چندین نقشه سایت کوچکتر تقسیم کنید. یا شاید شما یک سایت فروشگاهی با 5 میلیون صفحه را اداره می کنید. تا زمانی که لینک داخلی نداشته باشید و تعداد زیادی لینک خارجی داشته باشید، گوگل برای یافتن همه آن صفحات وقت زیادی را باید بگذارد.