دسته‌ها
اخبار

نقشه سایت چیست ؟ تاثیر نقشه سایت در سئو

برای انجام این کار، باید نقشه سایت خود را به کنسول جستجوی Google اضافه کنید. در صورت مشاهده‌ی چنین صفحه‌ای، باید برچسب noindex را از آن حذف کنید و مجددا در نقشه سایت ثبت کنید. در صورتی که از یک CMS مانند وردپرس و افزونه یوست استفاده می‌کنید، این کار به صورت خودکار انجام خواهد شد. هرکدام از روش‌هایی را که پیش‌تر برای ایجاد نقشه سایت استفاده کنید، صفحاتی که برچسب noindex یا canonical (صفحاتی که ارجاعشان به صفحه‌ی دیگری است) دارند، در نقشه سایت گنجانده نمی‌شوند. در مجموع باید گفت که بهترین کار این است که تمام صفحاتی که محتوای بی‌کیفیت یا بی‌ارزش دارند را باید از سایت و نقشه سایت حذف کرد. البته باید دقت کرد که پس از انجام این کار، باید تمام لینک‌های داخلی منتهی به این صفحات را نیز حذف کرد.

  • اما پرطرفدارترین افزونه ساخت نقشه سایت در وردپرس Google XML Sitemaps می‌باشد و ما نیز این افزونه را برای ساخت سایت مپ در وردپرس پیشنهاد می‌کنیم.
  • این موضوع برای cms ها ساده تر است، چرا که برای هر کدام تیمی در گذشته ماژول مورد نیاز برای ایجاد سایت مپ را ساخته و فقط کافی است شما آنرا در سایت خود نصب نمایید.
  • سایت مپ یکی از موارد ضروری برای سئو تکنیکال است که اگر مقاله سئو چیست ما را مطالعه کرده باشید، در موردش صحبت کرده ایم.

نیاز نیست که نقشه سایت شما از طریق سایت، منو یا حتی فوتر لینک شده باشد. آدرس آن را مستقیما از طریق سرچ کنسول به گوگل معرفی کنید. توجه کنید که همین دکمه علاوه بر بررسی برای معرفی نقشه سایت به گوگل نیز استفاده میشود، علاوه براین شما میتوانید با قرار دادن کد زیر در فایل robots.txt خود نقشه سایت را به گوگل معرفی کنید. لینک‌های زیر ساخت نقشه سایت را برای شما بسیار آسان میکنند، البته اگر از سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس و جوملا برای سایت خود استفاده میکنید افزونه‌های مناسبی در اختیار خواهید داشت.

2- فایل نقشه سایت شما باید روی هاست و پوشه اصلی فایل‌ها قرار گیرد. گوگل و بینگ هردو فقط نقشه‌های سایتی که زیر 50 MB هستند را قبول می‌کنند. پس تا وقتیکه نقشه سایتتان زیر 50 مگابایت حجم داشته باشد مشکلی نیست.

نقشه سایت من کجاست؟ مشاهده نمونه نقشه سایت

این برچسب اطلاعات مربوط به هر نقشه سایت را در خود جای می‌دهد. سایت هایی که محتوای آرشیو شدۀ آنها به خوبی به صفحات فعال، لینک نشده اند. آموزش‌های رایگان ما شامل مقالات، پادکست و فیلم‌های آموزش سئو است. آموزش‌های حرفه‌ای ما شامل دوره‌های آموزش سئو و محصولات آموزشی سئو (وبینار، کتاب و فیلم‌، همایش و کارگاه) است.

معرفی Sitemap به گوگل

اگر از Yoast seo استفاده نمی‌کنید، افزونه‌های بسیار زیادی وجود دارند که می‌توانید برای ساخت Sitemap از آنها استفاده کنید. وقتی که در سایت خود از URL‌های داینامیک برای محتوای خود استفاده می‌کنید. افزایش احتمال قرار گرفتن محتوای تصویری در GOOGLE IMAGE و GOOGLE VIDEO و جذب بیشتر مخاطب. به تازگی سایت خود را راه اندازی کرده و هنوز فرصت مناسبی برای ایجاد لینک داخلی و لینک خارجی پیدا نکرده اید. مثلا من یک مطلب تازه ای در سایت قرار می دهم و سریع fetch می کنم .

فرمت های نقشه سایت XML

این مقدار یکسری اطلاعات کلی را برای موتورهای جستجو فراهم می‌کند که ممکن است با تعداد دفعات بررسی خزنده‌های گوگل ارتباط نداشته باشد. همین امر شانس دیده شدن صفحات مختلف در موتورهای جستجوگر را افزایش می‌دهد. در مقابل این نوع Sitemap یک نوع نقشه سایت دیگر نیز وجود دارد که مبتنی بر HTML است و در آن لیستی از مهم ترین فایل های موجود در سایت قرار دارد.