دسته‌ها
اخبار

مطالعه موردی در نوسانات SERP


15 ژوئن 2015 | ارسال شده توسط لورا کمبل

من به ندرت از جستجوی یاهو استفاده می کنم، اما هر چند وقت یکبار یکی از دوستانم چیزی را در فیس بوک پست می کند و من بی گناه روی آن کلیک می کنم و متوجه نمی شوم که وارد دنیای اخبار یاهو و جستجو هستم – یکی از کم علاقه ترین تجربیات آنلاین من. امروز متوجه سوالی در مورد اختلاف احتمالی در جستجوی یاهو شدم و بنابراین سعی کردم صحت رتبه را شبیه سازی و تأیید کنم و Ya،o Shuffle را تجربه کردم.

Ya،o Shuffle چیست؟

بدون دسترسی به الگوریتم جستجوی واقعی، تعریف دقیق آن دشوار است، بنابراین من شما را با علائم آشنا خواهم کرد. این به نوعی شبیه یک بازی کازینو است و شما هم می تو،د بازی کنید… کافی است یک عبارت جستجو را در یاهو وارد کنید و روی دکمه جستجو کلیک کنید تا چرخ رولت برای نتایج جستجو بچرخد. حالا یک مرورگر دیگر باز کنید و همان جستجو را در یاهو انجام دهید. اگر من یک قمارباز بودم، فکر می‌کنم این یک شرط مطمئن است که شما نتایج مشابهی پیدا نمی‌کنید. در سفری از طریق جستجوی یاهو به من بپیوندید…

تست جستجوی یاهو شماره 1: کروم

این جستجو برای کلمه کلیدی پیتزا ny در ایالات متحده بدون شخصی سازی (توجه داشته باشید که من به حساب یاهو وارد نشده ام) یا تنظیمات بومی سازی با استفاده از Google Chrome در حالت ناشناس انجام شد.

در اینجا ما 2 آگهی (+ 3 در نوار کناری) را می بینیم که به دنبال آن یک نقشه و 5 نتیجه محلی قبل از نمایش 10 نتیجه جستجوی ارگ،ک برتر. هیچ چیز غیرعادی نیست، هنوز …

جستجوی یاهو در گوگل کروم ناشناس

نتایج جستجوی یاهو به هم ریخت

یاهو پیتزا ny را جستجو کنید

این جستجوی یاهو به این نتیجه رسید:

تبلیغات: 2 + 3 در نوار کناری و چند تا در پایین که من از صفحه نمایش ع، نگرفتم.

نتایج محلی: نقشه و بسته 5 تایی

10 ارگ،ک برتر نتایج در موقعیت:

  • 1 nynypizzeria.com
  • 2 timeout.com
  • 3 en.wikipedia.org
  • 4 firstpizza.com
  • 5 gonyc.about.com
  • 6 gayot.com
  • 7 pizzerianewyork.com
  • 8 yelp.com
  • 9 yelp.com
  • 10 blogs.villagevoice.com

تست جستجوی یاهو شماره 2: کروم با ،یب نتایج

کمتر از 1 دقیقه بعد، آن مرورگر را بستم، تاریخچه را پاک کردم فقط در صورتی که کروم اطلاعاتی را در خود جای دهد، و یک مرورگر کروم جدید را در حالت ناشناس باز کردم که دقیقاً همان جستجو را انجام داد، اما نتایج کاملاً متفاوتی داشت. خط بین تبلیغات و نتایج ارگ،ک به سختی قابل توجه بود، بنابراین من آن را با رنگ زرد برای شما دایره کردم.

مغایرت نتایج جستجوی یاهو

یاهو نتایج جستجو را به هم می زند
،یب جستجوی یاهو

این جستجوی یاهو به این نتیجه رسید:

تبلیغات: 4 + 2 در نوار کناری + 4 مورد دیگر در پایین

نتایج محلی: 0

10 نتیجه برتر ارگ،ک در جایگاه:

  • 1 timeout.com
  • 2 villiagevoice.com
  • 3 yelp.com
  • 4 ny.eater.com
  • 5 bestnypizza.com
  • 6 thrillist.com
  • 7 newyork.com
  • 8 gothamist.com
  • 9 tripadvisor.com
  • 10 gayot.com

مجموع نتایج: 29,700,000 (در اولین آزمایش متوجه نشدم، اما با من بم،د زیرا با ادامه آزمایشمان این تغییر می کند)

صفحات ذخیره شده در حافظه پنهان

ممکن است در برخی از اسکرین شات های SERP بالا متوجه شده باشید که بسیاری از صفحات در جستجوی یاهو به ،وان “کش شده” بر،ب گذاری شده اند. در حین ،یدن در سایت ها، موتورهای جستجو ع، های فوری از صفحات را ذخیره می کنند. در صورتی که صفحه زنده در زمان جستجوی شما در دسترس نباشد، نتایج جستجو می تواند حاوی پیوندهایی به صفحه ذخیره شده باشد. هنگامی که یک صفحه ذخیره شده را مشاهده می کنید، آن را همانطور که در آ،ین نمایه سازی موتور جستجو به نظر می رسید، با عبارات جستجو برجسته می بینید.

اگر محتوای سایت شما مرتباً تغییر می کند، ممکن است نخواهید یاهو نسخه ذخیره شده خود را ارائه دهد، نحوه استفاده از آن را بیاموزید متاتگ NOARCHIVE تا از ذخیره شدن صفحات خود در جستجوی یاهو جلوگیری کنید.

تست جستجوی یاهو شماره 3: فایرفا، با ،یب نتایج بیشتر

برای اینکه این موضوع کمی جالب‌تر شود، به سرعت یک مرورگر فایرفا، را در حالت پنجره خصوصی و مانند آزمایش کروم، بدون ورود به سیستم باز کردم (ی،ی هیچ محلی‌سازی یا شخصی‌سازی مشهود نیست). ممکن است انتظار داشته باشیم که از آنجایی که این آزمایش در عرض چند دقیقه پس از اولین آزمایش انجام شد، نتایج تقریباً مشابهی پیدا کنیم، اما اینطور نیست. در اینجا 3 تبلیغ (+3 در نوار کناری) به دنبال یک نقشه، 5 نتیجه محلی، 10 نتیجه ارگ،ک برتر که با سایر نتایجی که یاهو در کروم به ما ارائه کرده است و 3 آگهی متفاوت است را می بینیم.

جستجوی یاهو در فایرفا،اختلاف نتایج جستجوی یاهونتایج جستجوی یاهو درهم می‌آید

تست جستجوی یاهو شماره 3 نتیجه داد:

تبلیغات: 3 + 3 در نوار کناری + 3 مورد دیگر در زیر
نتایج محلی:
نقشه و بسته 5 تایی
10 نتیجه برتر ارگ،ک
در جایگاه:

  • 1 blogs.villagevoice.com
  • 2 nynypizzeria.com
  • 3 yelp.com
  • 4 firstpizza.com
  • 5 pizzerianewyork.com
  • 6 gayot.com
  • 7 gonyc.about.com
  • 8 timeout.com
  • 9 en.wikipedia.org
  • 10 yelp.com

مجموع نتایج: 6,780,000 چه اتفاقی برای 29,700,000 نتایجی که چند دقیقه پیش در کروم نشان دادند؟

ما همچنین – فقط در فایرفا، و اینترنت ا،پلورر، اما نه در کروم – را می بینیم پشتیب، شده توسط بینگTM لوگو در پایین صفحه نتایج جستجو، بنابراین بیایید نگاهی گذرا به نتایج Bing برای همین کلمه کلیدی بیندازیم.

تست بینگ: فایرفا،

تست Bing ما نشان می دهد که یاهو ممکن است “پشتیب، شده توسط بینگ“اما آنها نتایج ی،، ارائه نمی‌دهند. مانند آزمایش‌های قبلی، این کار در یک پنجره 10 دقیقه‌ای از جستجوی اصلی و با غیرفعال ، بومی‌سازی مرورگر و تنظیمات شخصی‌سازی انجام شد.

نتایج جستجوی بینگ با یاهو متفاوت استنتایج تست بینگ یاهو

جالب اینجاست که جستجوی انجام شده در Bing با استفاده از فایرفا، به این نتیجه رسید:

تبلیغات: 0

نتایج محلی: 0

10 نتیجه برتر ارگ،ک در جایگاه:

  • 1 firstpizza.com
  • 2 timeout.com
  • 3 pizzerianewyork.com
  • 4 gonyc.about.com
  • 5 yelp.com
  • 6 pizza.dominos.com
  • 7 en.wikipedia.org
  • 8 yelp.com
  • 9 slice.seriouseats.com
  • 10 newyorknewyork.com

مجموع نتایج 6,190,000، پس اگر یاهو باشد پشتیب، شده توسط بینگ، پس کجا شد 6,780,000 و 29,700,000 نتایجی که کمتر از 10 دقیقه پیش در کروم و فایرفا، نشان داده اند از آن می آیند؟

نتایج Bing در اینترنت ا،پلورر با نتایج Bing در فایرفا، متفاوت است

بیایید منصف باشیم و بینگ را در محیط بومی اینترنت ا،پلورر آن آزمایش کنیم. باز هم نتایج متفاوتی را بین مرورگرها در یک موتور جستجو می بینیم. برای ،، که بینگ و/یا اینترنت ا،پلورر را دوست دارند، این تجربه کاربری بهتری را ارائه می دهد. نتایج محلی در یک چرخ فلک در بالای صفحه نمایش داده می شود، اما تنها 8 نتیجه ارگ،ک در صفحه 1 وجود دارد! و 14 نتیجه ارگ،ک در صفحه 2 به همراه 5 آگهی وجود دارد.

نتایج بینگ برای مقایسه با یاهونتایج بینگ متفاوت است

نتایج Bing Organic در اینترنت ا،پلورر در صفحه 1 = 8، صفحه 2 = 14 است.

نتایج صفحه 2 بینگ

نتایج جستجوی بینگ:

تبلیغات: 1 + 1 در نوار کناری و 1 در پایین

نتایج محلی: نقشه و چرخ فلک (کمیت به عرض صفحه و تعداد نتایج ممکن بستگی دارد)

10 نتیجه برتر ارگ،ک در جایگاه:

  • 1 nynypizzeria.com
  • 2 yelp.com
  • 3 gayot.com
  • 4 firstpizza.com
  • 5 pizzerianewyork.com
  • 6 gonyc.about.com
  • 7 en.wikipedia.org
  • 8 timeout.com
  • 9 صفحه 2 en.wikipedia.org
  • 10 صفحه 2 yelp.com

مجموع نتایج 6,810,000 در مقابل 6,190,000 در جستجوی Bing در فایرفا، فهرست شده است.

تابلوی امتیاز

پیگیری این نتایج می تواند گیج کننده باشد، بنابراین در اینجا یک تابلوی امتیاز وجود دارد که نمای کلی واریانس در جستجوی Ya،o و همچنین Bing را ارائه می دهد.

نتایج بینگ و یاهو در مرورگرها متفاوت است

توجه داشته باشید که nynypizzeria.com دو بار در رتبه اول جستجو قرار می گیرد و یک بار رتبه دوم را ،ب می کند، اما در تست جستجوی شماره 2 با استفاده از یاهو در کروم و تست جستجوی شماره 4 با استفاده از Bing در فایرفا،، به طور کامل از 10 رتبه برتر حذف شده است – و این تست‌های نوسان جستجو در یک بازه زم، 10 دقیقه‌ای از همان کامپیوتر و با همان تنظیمات انجام شد. به خاطر همه ،، که زمان و انرژی زیادی را برای انجام سئو سرمایه گذاری می کنند، امیدواریم این چند دقیقه یاهو به پایان برسد.

درباره نویسنده

لورا کمبل

لورا مدیر بازاریابی دیجیتال Rank Ranger، سردبیر و صاحب رسانه های اجتماعی است. نوشتن و بازاریابی از علایق لورا هستند.

او همچنین از همکاری با توسعه دهندگان Rank Ranger بر روی ایده هایی برای گزارش های جدید بازاریابی دیجیتال و ویژگی هایی که کار او را آسان تر می کند لذت می برد.


منبع: https://www.rankranger.com/blog/ya،o-shuffle