دسته‌ها
اخبار

سایت مپ چیست؟ 3 روش ساده ساخت Sitemap آکادمی دیجیتال مارکتینگ فرین

ما یک آژانس دیجیتال مارکتینگی هستیم که طراحی دیجیتال و تبلیغات شبکه‌های اجتماعی را نوآورانه انجام می‌دهیم. آژانس دیجیتال مارکتینگی که فرصت‌ها را برای برندها میاورد و تجربه دیجیتال را برای مشتریان مهیا می‌کند. بعد از خواندن مقالات شما من صفحه فوق را باز کردم و بصورت xml ذخیرش کردم و در روت کپیش کردم. تنظیمات htaccess رو چه طوری باید بررسی کنم؟ چه ویژگی هایی باید داشته باشه.

  • در آدرس بالا کافی است به جای farin.academy آدرس وب سایت خودتان را قرار بدهید.
  • جای نگرانی نیست می توانید از یک ابزار تولید نقشه سایت مانند XML-Sitemaps.com استفاده کنید.
  • دکمه Export را بزنید و فایل را با نام sitemap.xml ذخیره کنید و آن را در پوشه public_html سایت بارگذاری کنید.

اگر اصطلاح «هدف جستجو» برای شما ناآشنا است، پیشنهاد می‌کنیم مقاله هدف کاربر از جستجو را مطالعه کنید. بنابراین اگر هدف‌گذاری مشخصی برای دسته‌بندی و برچسب نیست، می‌توان آخرین تغییر را به صورت هفتگی در نظر گرفت. در ابزار سرچ کنسول ، در منوی Crawl ، در بخش sitrmaps می توانید آدرس نقشه ی سایت خود را وارد کرده و به گوگل معرفی کنید. نقشه سایت یک راه آسان برای مدیران وب است که می‌توانند موتورهای جستجو را در مورد صفحات موجود در سایت‌های خود که برای خزیدن در دسترس هستند، آگاه کنند.

فرمت های نقشه سایت XML

صفحاتی که کسب رتبه در گوگل در آن صفحات برای شما مهم است. از اضافه کردن صفحات با محتوای تکراری در نقشه سایت نظیر برچسب‌های نوشته و محصولات خودداری کنید. نسخه رایگان screamingfrog تنها قادر به بررسی ۵۰۰ صفحه از سایت شما هست.

چگونه می‌توانم نقشه سایت خود را برای GOOGLE ارسال کنم؟

ولی حقیقت این است که این اشتباه در بسیاری از سایت های شرکت های طراحی سایت نیز مشاهده میشود و این موضوع نشاندهنده آن است که بسیاری از کاربران حرفه ای سایت نیز به آن بی توجه بوده اند. حالا که از اهمیت سایت مپ ها و نحوه تاثیر آنها بر سئو آگاه شدیم. همانطور که در بالا توضیح داده شد، در گوگل وب مستر نحوه ایجاد یک سایت مپ شرح داده شده است.

از طرف دیگر هر روز ممکن است یک محصول به سایت اضافه و یک محصول از سایت کم شود. به همین دلیل زمان آخرین تغییر در صفحات دسته‌بندی باید روزانه باشد. اگر آدرس تمامی صفحات را در نقشه سایت قرار دهیم، یک فاجعه بزرگ رخ خواهد داد. بودجه خزش گوگل برای بررسی سایت ما مصرف شده صرف صفحاتی کم‌ارش شده و به سرعت تمام می‌شود. مساله‌ای که موجب می‌شود گوگل خیلی دیر صفحات ارزشمند ما شامل مقالات و دوره‌های آموزشی را بررسی و ایندکس کند. نقشه‌ای که به کمک آن بتوانند در سریع‌ترین زمان ممکن صفحات را بررسی و ایندکس کنند.

البته یک نکته را هم بگم که sitemap را در قسمت coverage بلاک کرده که وقتی داخل فایل robot.txt میرم اصلا سایت مپ بلاک نشده. هربار که تغییری در نقشه سایت خود ایجاد کردید با استفاده از همان دکمه Add/Test Sitemap گوگل را از تغییرات آن مطلع کنید. میزان اهمیت صفحه در نقشه سایت شما را مشخص میکند که مقدار آن میتواند در بازه 0.0 تا 1.0 باشد.

چگونه صفحات بی ارزش را از نقشه سایت حذف کنیم؟

همانطور که در قسمت چپ تصویر بالا می بینید نام نقشه های سایت با شماره از یکدیگر تفیکیک شده اند. تنها دانستن اینکه 64% صفحات وب سایت ایندکس شده اند، خیلی چیز خوبی نیست. نیاز است که ما بدانیم کدام بخش از سایت تحت تاثیر قرار گرفته و ایندکس نشده اند. ربات های موتورهای جستجو وقتی به سایت شما می رسند، با انبوهی از صفحات مواجه می گردند. یک نقشه سایت می تواند آنها را به گونه ای راهنمایی کند تا متوجه اهمیت بیشتر صفحات درج شده در نقشه های سایت نسبت به آنهایی که بلاک نشده، اما در نقشه سایت نیز قرار ندارند شود. دقت داشته باشید که قرار داشتن فایل تصاویر در همان دامین وب سایت امری ضروری نیست.

گزینه ای برای فعال سازی آدرس نقشه سایت در خود نقشه سایت وجود ندارد. شاید بخشی که مشاهده میکنید برای قرارگرفتن یک سری از صفحات در نقشه سایت طراحی شده است. آدرس نقشه سایت را در مرورگر خود تست کنید اگر به خوبی نمایش داده میشد پیشنهاد میکنم فایل robots.txt را بررسی کنید. اگر نقشه سایت شما برای گوگل در دسترس نیست احتمالا دسترسی ربات های گوگل به سایت را مسدود کرده اید یا در کدنویسی قالب (یا یکی از افزونه ها) خطایی وجود دارد.

از نقشه‌های سایت HTML می‌توانید به عنوان استاندارد بخشی از سایت استفاده کنید. آنها میل دارند از فوتر لینک شده و معمولا برای سهولت کاربران برای دستیابی به تمام صفحات وبسایت نوشته می‌شود. بنابراین هم توسط کاربر و هم توسط موتور جستجو دیده می‌شود. برای وبسایت‌های با تعداد صفحات کم به علت آسانی بهتر است از HTML sitemap استفاده شود. برای کنترل صفحات قرار گرفته در نقشه سایت کافیست که به بخش ظاهر جستجو رفته و سپس به تب انواع محتوا بروید.