دسته‌ها
اخبار

سایت مپ Sitemap چیست؟ نحوه ساخت نقشه سایت

همانطور که معلوم است ، این پرونده ساده ابزاری بسیار ارزشمند است. شما از چه افزونه ای برای تولید نقشه سایت استفاده می‌کنید؟ سوالات و نظرات خود را برای ما در قسمت نظرات بنویسید. تمام صفحات موجود در نقشه سایت باید صفحات محوری و قابل ایندکس باشند. اما برخی صفحات به مرور زمان و به خصوص اگر مطالب زیادی در سایت باشد وارد نقشه سایت می‌شوند که لزوما از کیفیت و ارزش زیادی برخوردار نیستند. نقشه سایت یکی از مسائلی است که علاقه مندان و متخصصین سئو سایت در مورد آن نظرهای متفاوتی دارند.

  • تلاش ما هم تو تیم نوین همینه 🙂 خوشحالیم که تونستیم بهتون کمک کنیم.
  • پس از نصب و فعال سازی این افزونه از منوی “سئو” گزینه “عمومی” را انتخاب کنید، در صفحه ای که باز می شود وارد تب “امکانات” شوید.
  • همچنین نقشه سایت (سایت مپ) شما میتواند اطلاعات متا هر آدرس از سایت مانند آخرین بروزرسانی، میزان اهمیت و نحوه ارتباط آن با صفحات دیگر را نیز شامل شود.
  • پس از آن شما قادر خواهید بود نحوه اولویت افزونه نسبت به پست ها را تعیین کنید.
  • دامنه اصلی ssl داشت، اما برای فعال کردن ssl روی ساب دامین (بلاگ فعلی و تازه تاسیس) مشکلاتی داریم.

برای وبلاگ سایتت همون sitemap افزونه یوست سئو رو به کار ببر. بله باید در سرچ کنسول هم آدرس سایت مپ جدید رو ثبت کنید. شما می‌توانید بر روی دکمه SEE INDEX COVERAGE که در بالا سمت راست قرار گرفته کلیک کنید تا گزارشات گوگل از سایت مپ خود را ببینید.

آموزش سئو سایت خبری با 11 تکنیک مهم

ربات‌های گوگل از منابع سرور شما برای خزش و ایندکس صفحات استفاده می‌کنند. گردش بیهوده این ربات‌ها در سایت نه‌تنها منابع ارزشمند شما را هدر می‌دهد، بلکه کسب نتیجه در سئو را طولانی و سخت‌تر می‌کند. بسیاری از اخبار هم فقط جلب توجه می‌کنند و کاربر پس از کسب اطلاعات صفحه خبر را ترک می‌کند. به همین دلیل می‌توان نرخ به‌روزرسانی محتوا را بر اساس کامنت تعریف کرد. هر خبری که کامنت بیشتری داشته باشد، بیشتر جلب توجه کرده و هنوز هم داغ است. جدول بالا اولویت‌بندی انواع صفحات در یک سایت خبری را نشان می‌دهد.

استفاده کردن از Sitemap در وب سایت چه مزایایی را به همراه دارد

اما اگر اعتماد به نفس کامل برای اینکار را دارید FTP را به وب سرور متصل کنید و به فولدر wp-content بروید. در ابتدا شما باید نرم افزار FTP ی مثل FileZilla نصب کنید. از این فایل یک بک اپ بگیرید و آن را در سیستم خود دانلود و سیو کنید.

این کار می‌تواند بسیار ریسکی و خطرناک باشد و گوگل به راحتی این آپدیت‌ها را رصد می‌کند و اگر ارزش جدیدی به سایت‌مپ شما افزوده نشود می‌تواند برای رتبه و ایندکس شدن سایت شما مشکل‌آفرین شود. تقریبا غیرممکن است که بتوانید تمام لینک‌ها و ربات‌ها را در یک وبسایت بزرگ به روز نگه دارید و نقشه سایت را نیز منطبق با کار سایت آپدیت کنید. در عوض می‌توانید قوانین و دستوراتی وضع کنید که یک صفحه بلافاصله پس از ایجاد در داخل نقشه سایت قرار بگیرد و یا صفحات شما در داخل سایت مپ از حالت noindex‌ تغییر حالت دهند. Sitemap به موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند صفحات سایت ما را بهتر پیدا کنند و از به وجود آمدن صفحه جدید و تغییرات در صفحات قدیمی شما و موتورهای جستجو را آگاه می سازد. همچنین شانس شما را برای ایندکس شدن بیشتر خواهد کرد ولی تضمینی برای اینکه صفحات بهتر ایندکس شوند وجود ندارد،اما بودن sitemap اگر قرار باشد یک صفحه از سایت ایندکس شود، به این کار سرعت خواهد بخشید. شما باید مهمترین صفحات سایت خود را درون نقشه سایت قرار دهید.

پیشنهاد میکنم مقاله آموزش برچسب گذاری صحیح رو مطالعه کنید. اوایل کار بد نیست که از این ابزار استفاده کنید چون سرعت ایندکس رو خیلی بالا میبره. ولی وقتی سایت جا بیفته و جایگاهش رو بدست بیاره دیگه نیازی نیست.

اما به این نکته توجه داشته باشین که کدهای XML نسبت به HTML برای موتورهای جستجوی گوگل مناسب تر و استانداردتر هستند و سریع تر توسط اون ها crowl میشن. هر دو نقشه‌های سایت XML و HTML به موتورهای جستجو برای بررسی سایت شما کمک می‌کنند. تفاوت اصلی این است که یک نقشه سایت HTML کمک به بازدیدکنندگان برای افزایش درک جامع از سایت شما می‌کند؛ در حالی که XML به طور خاص برای دیده شدن سایت توسط موتور جستجو است. زمانی که شما صفحات و محتوای جدید به سایت اضافه می‌کنید شما می‌توانید از نقشه‌های XML برای اطلاع به موتورهای جستجو استفاده کنید. حال شما درک تفاوت بین نقشه‌های سایت XML و HTML را پیدا کردید.

از نقشه سایت XML و RSS/Atom feeds در کنار هم استفاده کنید.

ربات‌های گوگل به صورت مستمر و دوره‌ای نقشه سایت را بررسی می‌کنند. با اضافه شدن هر صفحه جدید به سایت ما یا تغییر در محتوا و زمان انتشار این فایل به صورت خودکار به‌روزرسانی شده و اطلاعات لازم را در اختیار گوگل قرار می‌دهد. البته به یاد داشته باشیم که سئو فقط محتوا یا لینک‌سازی نیست.

برخی از سایت های بزرگ مانند فروشگاه های اینترنتی، برای اینکه بتوانند قسمت های مختلف سایت خود را بهتر به مخاطبان معرفی کنند، از نقشه سایت با پسوند html استفاده میکنند. کاربران میتوانند در این فایل به دور از ظاهر گرافیکی و احتمالا گیج کننده سایت، به قسمت مورد نظر خود دست پیدا کنند. طبق گفته های خودتون، اگه روی sitemap جدید ریدایرکت میشه مشکلی پیش نمیاد. اما باز یکبار صفحه گوگل وبمستر خودتون رو بررسی بکنید، مطئمن شید نقشه سایت جدید ایندکس و نقشه قدیمی حذف شده. خب مقاله سایت مپ هم به پایان رسید و یاد گرفتیم که نقشه سایت را ایجاد و در گوگل ثبت کنیم. امیدواریم که این مطلب توانسته باشد به سوالات شما پاسخ دهد.

HTML Sitemaps ساختار پیچیده ای ندارند و شما می توانید به راحتی آن را ایجاد کنید. در صورتی که سایت شما از ایجاد نقشه داینامیک پشتیبانی نمی کند، در این صورت باید تنظیمات را به صورت دستی اعمال کنید. این نوع سایت مپ را باید نوعی حالت سنتی از سایت مپ دانشت که در صفحه ای جداگانه طراحی شده اند و کاربران می توانند برای بازدید کردن از وب سایت ها استفاده کنند. اگر پیام “Sitemap index processed successfully” را مشاهده کردید، نشان‌دهنده این است که موتور جستجوی گوگل با موفقیت نقشه سایت شمارا مورد کراولر قرار داده است. به‌منظور ثبت سایت مپ خود به‌حساب کاربری سرچ کنسول خود وارد شوید.