دسته‌ها
اخبار

سایت مپ Sitemap چیست؟ نحوه ساخت نقشه سایت

اگر پاسخ سوال شما در این قسمت نیست، سوال خود را قسمت نظرات برای ما بنویسید. بعنوان مثال برای سایت زیر در نقشه سایت محصولات یک سایت فروشگاهی سه عدد از محصولات Exclude شده اند و توسط گوگل فهرست نشده‌اند. با بررسی ادرس صفحات مشخص شد که این صفحات در بین محصولاتی هستند که تولیدشان متوقف شده است و برای ما دیگر اهمیتی ندارد که توسط گوگل فهرست شوند. گوگل محتواهای جدید را توسط ربات‌های خزنده‌ای که وب را بررسی می‌کنند کشف می‌کند.

  • البته به یاد داشته باشیم که سئو فقط محتوا یا لینک‌سازی نیست.
  • این برچسب آدرس دقیق هر صفحه از سایت شما را در خود جای میدهد.
  • بسیاری از کاربران هنگام بازدید از یک سایت، به نقشه سایت نیز مراجعه می کنند.
  • به جای این روش میشه از صفحات ریسپانسیو یا طراحی داینامیک استفاده کرد.
  • ما در تیم تولید محتوای میهن وردپرس در تلاش هستیم تا بهترین مقالات آموزشی در زمینه وردپرس و کسب‌و‌کارهای اینترنتی را تهیه کنیم.
  • این افزونه رایگان دارای قابلیت تولید نقشه سایت داینامیک است.

همچنین نحوه معرفی نقشه سایت به گوگل وب مستر تولز را مطرح می کنیم … در این مقاله در مورد سایت مپ صحبت کردیم و روش های ایجاد نقشه سایت را بیان کردیم. فراموش نکنید که اگر قصد دارید تا سایتتان رتبه های خوبی را در نتایج جستجو دریافت کند، باید سایت مپ را ایجاد کنید. سایت مپ بخشی از سئو تکنیکال است و سئو تکنیکال نیز جزوی از روش های سئو کلاه سفید است. حتما دقت کنین که تعداد کارکترهایی که برای آدرس صفحه مورد نظر خود قرار میدین از ۲۰۴۸ کاراکتر بیشتر نباشه. سلام دوست عزیز، اگر همون سیستمی که روی سرور سوار میشه منظورتون هست من تا حالا شخصا باهاش کار نکردم و نیازی بهش نداشتم.

نقشه سایت یـا Site Map چیست؟

آدرس این صفحه در نقشه سایت وجود دارد، اما تگ نوایندکس یا noindex در آن قرار داده شده است. حجم فایل نقشه سایت باید کمتر از 10 مگابایت وتعداد آدرس های آن باید کمتر از 10 هزار صفحه باشد. هنگام استفاده از یک نقشه سایت XML تنها بهترین روش این است که اگر وب‌سایت اغلب تغییر می‌کند حداقل یک بار در روز به‌ روز شود. سپس، باید از Google بخواهید تا این تغییرات را پردازش کند تا به‌دقت در صفحات نتایج جستجو منعکس شود. اطلاعاتی در مورد بهترین وب‌سایت‌هایی که با پرسش جستجوی آن‌ها مطابقت دارد به کاربر ارائه می‌شود و وب‌سایت‌ها را به‌محض درخواست در دسترس کاربران قرار می‌دهد. این‌همه به لطف خزیدن و نمایه‌سازی موفقیت‌آمیز وب‌سایت است که توسط خزنده و اسپایدر موتور جستجو انجام‌شده است.

برای ارسال نقشه سایت خود به حساب Google Search Console خود وارد شوید. در هر صورت، هنگامی که نقشه سایت شما ایجاد شد، توصیه می کنم به آن نگاهی بیندازید. اسم نقشه سایت اهمیتی ندارد؛ اما باید حتما از پسوند XML استفاده شود. در صورت دشوار بودن یافتن صفحه در فهرست اصلی ناوبری وب‌سایت یا در پیوندهای داخلی، نقشه‌های HTML به‌راحتی می‌توانند صفحه را پیدا کنند.

وبلاگ

تنها کاری که باید انجام دهیم حذف نقشه قدیمی و معرفی نسخه جدید به گوگل است. اطلاعات یک صفحه از سایت ما در Sitemap (در شرایط استاندارد) از 4 بخش اصلی تشیکل می‌شود؛ آدرس صفحه، اولویت، نرخ‌به‌روزرسانی و زمان آخرین به‌روزرسانی. اگر در حین گردش نقشه کاملی در دست داشتیم، نیازی به این همه دردسر نبود. با کمک نقشه می‌توانستیم مسیر حرکت خودمان را تعیین کنیم، زمان حرکت را مدیریت کنیم و همه اطلاعات تاریخی و جذاب را یک‌جا به دست آوریم.

دسترسی سریع

هرچه فرکانس تغییر و سطح اولویت بیشتر باشد، آن صفحه بیشتر خزیده می‌شود. فایل sitemap نباید بیشتر از ۵۰ هزار URL داشته باشد و حجم آن بیشتر از ۵۰ مگابایت نباشد. بله این کار به صورت کاملا رایگان انجام می شود و نیاز به هزینه خاصی ندارد. در صورتی که تیک گزینه Allow anonymous statistics را فعال کنید، می توانید آماری را برای سازنده برای بهبود و توسعه افزونه ارسال کنید. این گزینه اختیاری است و شما می توانید آن را فعال نکنید.