دسته‌ها
اخبار

سایت مپ Sitemap چیست؟ نحوه ساخت نقشه سایت

موتورهای جستجو از نقشه سایت XML استفاده می‌کنند تا ساختار سایت ها را یاد بگیرند. باید به خاطر داشته باشید که قرار دادن URL صفحات سایت در سایت مپ، حضور سایت در ایندکس های جستجو را تضمین می‌کند. به عنوان مثال اگر گزینه “نمایش نوشته ها در نتایج جستجو؟” را بر روی “بله” تنظیم کنید آدرس نوشته های وب سایت تان به سایت مپ اضافه می شوند. در حقیقت سایت‌های وردپرسی که از Yoast SEO استفاده می‌کنند به صورت خودکار سایت‌مپ را تولید و استفاده می‌کند و فقط کافیست آن را فعال کنید. در این مقاله آموزش سئو به بررسی کامل نقشه سایت و مسائل مربوط به آن می پردازیم.

  • در فضای بین اون ها داده های ترکیبی ( بقیه کدها ) قرار میگیرن.
  • اگر یک نقشه سایت ایجاد کنید و آن را در سایت خود بارگذاری کنید ، در نهایت Googlebot آن را پیدا می کند.
  • این نوع نقشه سایت، بیشتر برای کاربران انسانی مورد استفاده قرار می گیرد تا بتوانند محتوای موجود در سایت را بیابند و از آن استفاده کنند.
  • در مقابل این نوع سایت مپ یا Sitemap یک نوع نقشه سایت دیگر نیز وجود دارد (که با حروف کوچک نوشته می‌شود sitemap )که مبتنی بر HTML است و در آن لیستی از مهم ترین فایل های موجود در سایت قرار دارد.
  • فقط برای دامنه اصلی سایت که با آن در دسترس است یعنی یکی از این ۴ حالت نقشه سایت معرفی کنید و کل فعالیت های شما از این به بعد در این فضا خواهد بود.

مهمترین بخشی که باید مدیریت کنید نوع نوشته ها و دسته بندی هایی است که قصد دارید در نقشه سایت شما حضور داشته باشند. در نهایت پیشنهاد میکنیم به جای ایندکس این نوع آدرس ها که میتواند صفحات بسیار زیادی در سایت ایجاد کند، با استفاده از برچسب گذاری مفاهیم هدف را انتخاب کرده و برای آنها صفحه اختصاصی بسازید. در این مقاله دو روش اصلی و مهم برای ثبت سایت در گوگل را به شما معرفی کنیم. این برچسب از نقشه سایت شما اطلاعاتی درمورد بازه زمانی تغییرات در صفحه مورد نظر را ارئه میدهد. می‌توانید از یک ابزار دیگر برای ساخت نقشه سایت استفاده کنید.

سایت مپ چیست؟

توی آدرسی که در هاست سایت مپ شما رو میسازه 2 تا فایل سایت مپ هست که باید هردو رو پاک کنید و یک فایل به اسم error_log که اون رو هم پاک کنید. بعد همون افزونه رو از ابتدا نصب کنید و دکمه ساخت نقشه رو بزنید. بطور کلی بنظرم سایت های دانلود نمیتونن مطالب اختصاصی داشته باشن!

نکته ای که باید درباره نقشه سایت بدانیم

یک فایل به همین نام در ریشه اصلی هاست شما هست که باید بررسی بشه، اگر پیداش کردید محتویات رو برام ارسال کنید تا بررسی کنم. فقط یک نکته اینکه شما دارید راه تقریبا اشتباهی رو میرید! سایتی که دارید با امکاناتی که داره مناسب کاری که میکنید نیست. اگر هم موفق بشید و مشتریان شما زیاد بشن به سرعت مشکلات بزرگی خواهید داشت. باید موارد مختلفی مثل اینکه چه افزونه هایی نصب کردید و یا تنظیمات htaccess شما به چه صورته رو بررسی کنم تا بتونم نظر بدم با این شرایط میتونید از نسخه های قدیمی تر افزونه استفاده کنید. امیدوارم مطالب بیشتری را در زمینه SEO سایت از شما ببینم.

پس از آن که تغییرات را اعمال کردید، می توانید روی گزینه Update Options کلیک کنید. پس از آن شما قادر خواهید بود نحوه اولویت افزونه نسبت به پست ها را تعیین کنید. البته این افزونه به صورت پیش فرض از تعداد نظرات برای اولویت پست ها استفاده می کند.