دسته‌ها
اخبار

نقشه سایت چیست؟ تاثیر XML Sitemap در سئو چگونه است؟ رادزاد

ازآنجاکه می‌توانید چندین سایت مپ برای یک وب‌سایت ایجاد کنید، می‌توانید بخش‌هایی از وب‌سایت خود را به‌صورت جداگانه تقسیم و مدیریت کنید. نقشه‌های سایت HTML به‌اندازه نقشه‌های سایت XML معمول نیستند، زیرا توسط کاربران معمولی اینترنت شناخته شده نیستند و نگهداری آن‌ها برای وب‌سایت‌هایی با هزاران صفحه تقریباً غیرممکن است. پس از آن شما باید آدرس سایت مپ خودتان را در کادری که مشخص کرده ایم، وارد کنید و گزینه SUBMIT را انتخاب کنید.

  • این مزیت این است که به شما امکان می دهد نقشه سایت خود را شخصی سازی کنید ، اما فقط برای توسعه دهندگان وب باتجربه توصیه می شود.
  • جدول بالا اولویت‌بندی انواع صفحات در یک سایت خبری را نشان می‌دهد.
  • موتور جستجوی بینگ از فرمت‌هایی که توسط گوگل پشتیبانی می شود حمایت نمی‌کند، اما یکی از مسئولان بینگ بیان کرده است هر چیزی که پشتیبانی نشود، نادیده گرفته خواهد شد.

به عنوان مثال صفحاتی که توسط منو‌های شما در دسترس نیستند می‌توانند توسط موتورهای جستجو در صورتی‌که شما بخواهید ایندکس شوند. نقشه سایت اثری روی روش ربات های خزنده بر شاخص صفحه سایت ندارد، اما می‌تواند دید و دسترسی محتوای شما را افزایش دهد. به این توجه داشته باشید که داشتن sitemap روی وبسایت خود تضمین نمی‌کند که صفحات ایندکس خواهد شد و در موتورهای جستجو قرار می‌گیرند اما با داشتن آن شانس بیشتری خواهید داشت. زمانیکه شما یک نقشه سایت ایجاد می‌کنید، و مثلا آن را به ابزار وبمستر گوگل ارسال می‌کنید گوگل می‌تواند نقشه سایت شما را بررسی کند. اگرچه افراد معمولا گیج می‌شوند که چه زمانی از کدام نقشه سایت بهتر است استفاده کنند، این بستگی به هدف وبسایت شما دارد. یکی از تفاوتهای اصلی بین این دو در چگونگی crawl گوگل (بررسی اطلاعات توسط رباتهای موتورهای جستجو) روی وبسایت است.

ساخت نقشه سایت در وردپرس

اگر روی علامت سوال گزینه نقشه سایت کلیک کنید قادر خواهید بود، سایت مپ یا سایت‌ مپ‌های خود را ببینید و از صحت آن مطمئن شوید. همانند فرمت نقشه سایت استاندارد، فایل ایندکس نیز شامل تگ‌های الزامی و اختیاری است. در یک فایل ایندکس معتبر نیز کدهای XML با تگ آغازین استاندارد شروع می‌شود. این تگ با تگ “” دنبال خواهد شد که حاوی صفت “xmlns” است که طرح کلی XML فایل ایندکس را تعریف می‌کند.

جمع بندی…

سلام برای تولید سایت مپ، سایت هایی هستند که بصورت آنلاین نقشه سایت رو جنریت میکنند. تمامی آدرس های موجود در سایت مپ باید با قوائد یکسان و واحدی باشند. به طور مثال نباید قسمتی از آدرس ها با WWW و قسمتی از آنها بدون این پروتکل ثبت شوند. دقت کنید، در صورتی که از یکی از این 3 افزونه استفاده کردید، در آینده هم قرار نیست کار خاصی را برای بروزرسانی نقشه سایت انجام بدهید و به طور خودکار صفحات جدید سایت به این نقشه اضافه خواهند شد.

در یک فروشگاه کالاهای تندمصرف مثل سوپرمارکت‌، کاربران به دنبال صفحاتی هستند که تعدادی زیادی از یک محصول را نشان دهد. برای مثال در جستجوی کالایی مثل «ماست» برای کاربران تنوع، مقایسه قیمت و طعم اهمیت دارد. پاسخ مناسب به این کاربر از طریق صفحات دسته‌بندی و برچسب قابل ارائه است.