دسته‌ها
اخبار

فایل robots txt و تاثیر آن بر سئو وب‌سایت ادمین سایت

چند ترفند که کمک می کنند فایل ربات سایت کیفیت بالایی داشته باشد و برای سئوی سایت مفید واقع شود. صندلی خودتان را سفت بچسبید که میخواهیم با روش های هیجان انگیزی آشنایتان کنیم. هر ربات و موتور جستجویی وقتی سایت شما را برای اولین بار میبیند به این فایل سر میزند. اولین کاری که می کند سر زدن به این فایل است، بنابراین دو حالت بیشتر وجود ندارد، یا این فایل را دارید و شامل دستورات است، یا این فایل خالی است که همین یعنی فایلی ندارید.

  • معمولا یکبار قوانین و محدودیت‌های فایل robot مشخص می‌شود و تا زمانی که محدودیت‌های این فایل مشکل ساز نشده‌اند نیازی به اصلاح و تغییر فایل robots.txt نیست.
  • فایل ربات robots.txt حاوی دستورالعمل‌هایی است که برای موتورهای جستجو مشخص می‌کند اجازه دسترسی به کدام بخش‌های وبسایت را دارند و دسترسی به کدام بخش‌ها برای آن‌ها مجاز نیست.
  • درکل robots.txt به شما این امکان را می‌دهد که دسترسی ربات‌ها به بخش‌هایی از وب‌سایت خود را ممنوع کنید، به‌خصوص اگر قسمتی از صفحه شما خصوصی باشد یا اگر محتوا برای موتورهای جستجو ضروری نباشد.
  • گوگل دیگر کودکی نیست که فقط به محتوای html سایت شما دقت کند و آن را در حالی که شما از دیگر تکنولوژی هایی مثل جاوا اسکریپت و … استفاده می کنید نادیده بگیرد و تمامی محتواهای تمام صفحات شما را بیرون بکشد.
  • درنهایت امیدوارم که با واژه Robots.txt ، نحوه عملکرد و چگونگی نوشتن آن به خوبی آشنا شده باشید.اگر مطالعه این مقاله برایتان مفید واقع شد آنرا با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

پشتیبانی خیلی خوبی داریدو100% ازتون راضیم،هم بسته تلگراموخریدم هم اینستاگرام وانشالله هر روزامکانات جدیدی بهش اضافه بشه. برای بررسی اعتبار هر یک از مجوزها، می توانید بر روی آنها کلیک کرده و اطلاعات شان را با سایت های رسمی مطابقت دهید. اما برگردیم به بحث اصلی در مورد تعداد کلیک خور شدن و رشد کردن توی گوگل. ادمین سایت با هدف راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی به صورت آسان ایجاد شده. در اینجا میتونی یاد بگیری چطور یک کسب‌وکار اینترنتی را از صفر راه بندازی و مدیریت کنی. قصد داریم مهمترین فاکتورهای رتبه بندی سایت را در سال ۲۰۲۰ بررسی کنیم.

مثال هایی از ارجاع نقشه سایت در فایل robots.txt

برخلاف ربات‌های موتور جستجو گوگل، برخی از موتورهای جستجو دستورات موجود در فایل robots.txt را نادیده می‌گیرند. با اینکار خزنده‌های موتور جستجو گوگل حتی اگر فایل robots.txt سایت شما را هم نادیده بگیرند چون در داخل صفحه صراحتا از ربات‌ها خواسته شده که این صفحه را ایندکس نکنند، به این درخواست احترام می‌گذارند. فایل robots.txt در وب سایت های بزرگی که دارای صفحات زیادی می باشند از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار می باشد چرا که می تواند یک راهنمای کامل برای نحوه جستجو و خزیدن در صفحات وب سایت را برای موتورهای جستجو فراهم کند. قوانین خاصی برای برخی از موتورهای جستجو وجود دارد که بهتر است اطلاعات کاملی در این زمینه داشته باشید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن فایل robots.txt وب سایت خود را پیاده سازی کنید.

مدیریت دسترسی موتور های جستجوی گوگل

با این وجود وجود نقشه سایت تاثیری در اولویت‌بندی خزش صفحات توسط ربات ندارد. این دستور به ربات‌ها اجازه می‌دهد به یک صفحه یا بخش وبسایت دسترسی پیدا کنند. از کاربردهای این دستور زمانی است که شما بخش بزرگی از سایت را بلاک کرده‌اید و قصد دارید اجازه دسترسی به یک یا چند صفحه از همان بخش به ربات‌های خزنده بدهید.

فایل Robots.txt فایلی برای گزارش ساختار صفحات وب به ربات‌های کراولر است تا بدانند کدام صفحات باید در موتورهای جستجو نمایش داده شوند و کدام صفحات نمایش داده نشوند. این فایل کاملا قایل دسترسی است و می‌توانید اطلاعات داخل آن را بخوانید و یا ویرایش کنید و افراد مختلف نیز صرفا با اضافه کردن این پسوند به لینک وبسایت شما می‌توانند آن را ببینند. توصیه می کنیم از فرمتی که معرفی شده برای بهینه سازی فایل Robot.txt استفاده کنید. از طرف دیگر توجه داشته باشید که این فایل یکی از مهم ترین نقاط اتصال شما با موتورهای جستجو است.