دسته‌ها
اخبار

فایل Robots txt چیست و چه کاربردی در سئو دارد؟

فایل robots.txt خود را پیدا کرده و آن را برای ویرایش باز کنید. دستور جدیدی که می‌خواهید را وارد کنید و بعد آن را ذخیره کنید. اگر ترغیب شدید که نگاهی به فایل robots.txt سایت خودتان یا هر سایتی بیاندازید، پیدا کردنش سخت نیست.

  • سلام من همیشه اولش در آپلود فایل robots.txt به مشکل میخورم .
  • به عبارتی دیگر اگر دسترسی به صفحه ایندکس شده ای را توسط فایل robots.txt بلاک کنید، همچنان آن صفحه در نتایج جستجو قابل رویت است.
  • گوگل به صورت رسمی همچنان فایل Robots.txt مورد پشتیبانی قرار می‌دهد، اما برخی از دستورات این فایل را دیگر پشتیبانی نکرده و آن‌ها را نادیده می‌گیرد.
  • مطالعه این راهنما به شما در مورد فایل robots.txt سایت و نحوه ساخت فایل ربات سایت و اهمیت آن در سئو اطلاعات زیادی خواهد داد.

با این تکنیک شما می توانید آدرس صفحات را از دید کاربر و موتور جستجو مخفی نگه دارید. اما فایل Robots.txt چیست؟ این فایل چه کاربردی دارد؟ در ادامه به صورت کامل در این باره صحبت کرده ایم و آموزش ساخت فایل robots txt در وردپرس را نیز قرار داده ایم. اگر صفحات وبسایت خود را در فایل Robots.txt نوایندکس کنید، گوگل باز هم آن را در نتایج جستجو نمایش می‌دهد. گوگل به کمک انکرتکست هر لینک و سایر فاکتورها رتبه‌ای به این صفحه در جستجوهای مرتبط می‌دهد.

موتور جستجو چیست؟ معرفی مهمترین موتورهای جستجوگر اینترنت

وقتی فایلی نداشته باشید ربات هم آزاد است به تمام بخش های سایت سر بزند. شما میتوانید آپدیت‌های ربات افزایش ورودی گوگل ما را در سال اول پس از خرید به صورت کاملاً رایگان از پنل خود دریافت کنید اما برای دریافت آپدیت و پشتیبانی در سال‌های بعدی نیاز به تمدید سالانه محصول دارید. تمدید سالانه ارزان است و فقط با پرداخت 20% قیمت (به روز) پکیج انجام خواهد شد. دریافت مبلغ برای تمدید آپدیت های سالانه، تضمینی است بر اینکه ربات افزایش ورودی گوگل دائماً مورد رسیدگی ما قرار میگیرد، آپدیت میشود و هرگز از کار نمی‌افتد. علاوه بر دستورات “User-agent” و “Disallow”، ربات گوگل دستور دیگری به نام “Allow” را نیز درک می‌کند. دستور بالا به این معنی است که دستورات بعدی، برای همه ربات‌های جستجوگر یکسان عمل کند.

آیا تمام سایت‌ها به فایل robot نیاز دارند؟

اگر واقعا مصمم هستید سایت خود را با افزونه Yoast SEO بهینه سازی کنید. پیشنهاد میکنیم از نسخه تجاری و حرفه ای آن استفاده کنید، و البته اگر آن را از مانگو تهیه کنید، هم پشتیبانی دریافت میکنید هم بروز رسانی های آن را به طور اورجینال دریافت می کنید. این افزونه به طور خودکار یک فایل می سازد، دسترسی های آن را بررسی کرده و آن را به گوگل و بینگ نشان می دهد. دایرکت ادمین را باز کرده و روی مدیریت فایل File Manager کلیک کنید.

دقت داشته باشید که اگر این فایل در هاست شما موجود نبود می توانید خودتان آن را ایجاد کنید. بدون هیچ مقدمه اضافی به تعریف فایل Robots.txt و تأثیر آن بر سئوی سایت می پردازیم. ماکسیمم سایز قابل پشتیبانی برای فایل robots.txt، 500 کیلو بایت است. این دستورات به پایشگر Googlebot (ربات پایشگر گوگل) اعلام می کند که یو آر ال های شامل /example-subfolder/ پایش نکند.