دسته‌ها
اخبار

همه چیز در مورد فایل ربات سایت robots txt و بهینه سازی آن در وردپرس میموس

برای جستجوی کلمات کلیدی، بهینه سازی و استراتژی محتوا، رپورتاژ تنها چند مورد از خدمات سئو ebgroup است. User-agent در اینجا به معنی دسترسی کامل به خزنده ها می باشد. در ادامه disallow به معنای این است که مسیر ذکر شده را دنبال نکند و اجازه ای برای خزیدن نداشته باشد. در نهایت قسمت allow هم قسمتی است که اجازه می دهد خزنده ها آن ها را دنبال کنند. در قسمت سایت مپ هم می توانید آدرس سایت مپ خود را وارد کنید.

  • گوگل سوابق بازدیدهای سایت شما را بر اساس ip، عباراتی که جستجو می شوند، زمان بین بازدیدها و دیگر پارامترهای مشابه، مورد بررسی قرار می دهد.
  • همان Notepad ساده ویندوز یا هر ویرایشگر متن دیگر که فایل خروجی از نوع TXT می‌دهد قابل استفاده است.
  • یک فایل robots.txt شامل دستورالعمل هایی برای تمامی موتورهای جستجو می باشد.
  • برای انجام این کار باید از بخش Disallow در فایل robots.txt استفاده کنید.
  • خیلی ممنونم ازپیگیری هایی که انجام دادید،مشخصه تیم حرفه ای وکارکشته ای پشت روداریدوخیلی پیگیر هستید،واقعاازخریدم راضیم..
  • خداقوت به مجموعه فوق العاده کاربرمجازی بااینکه سالهاست بواسطه شغلم بامجموعه های مختلف درارتباطم میتونم به جرات بگم…

در این مقاله قصد داریم درباره طراحی سایت آموزشی بیشتر صحبت کنیم. با گسترش استفاده از تلفن همراه، طراحی سایت ریسپانسیو رفته رفته به یک ضرورت در طراحی سایت تبدیل شده است. طراحی ریسپانسیو علاوه بر اینکه روی تجربه کاربری سایت تاثیرگذار است، سئو سایت را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. در این مقاله درباره اهمیت طراحی ریسپانسیو روی سئو سایت صحبت کرده‌ایم. نادرست تنظیم شده باشد، می تواند باعث اشتباه در ایندکس شدن صفحات سایت شود. گاهی اوقات صاحبان سایت ها بعلت نداشتن اطلاعات کافی در این زمینه اشتباهاتی را در ساخت یا ویرایش این فایل متنی رقم می زنند که منجر به خساراتی به سئوی سایت آنها می شود.

اجازه دسترسی به همه خزنده‌های وب برای تمام محتوای سایت:

حالا به راحتی می‌توانید محتوای فایل ربات خود را ویرایش کنید و بعد از انجام تغییرات بر روی گزینه ذخیره تغییرات کلیک کنید. در صورتی که از قبل به کمک این پلاگین یک فایل robots.txt هم برای سایت‌تان ایجاد نکرده باشید به صورت زیر به شما پیشنهاد ایجاد یک فایل جدید می‌دهد که باید بر روی آن کلیک کنید. درصورتی که شما اقدام به ایجاد یک فایل حقیقی به نام robots.txt در ریشه هاست سایت خودتان کنید، فایل ربات مجازی به صورت خودکار از کار می‌افتد و فایل حقیقی آپلود شده توسط شما جایگزین آن خواهد شد. همچنین برخی از دستورات انحصاری ربات‌های خاص هم برای بسیاری از ربات‌ها، ناشناخته و غیر قابل درک است و به همین خاطر ممکن است برخی ربات‌ها از این دستورات پیروی کنند و برخی دیگر به آن‌ها توجهی نکنند. دقیقا همانطوری که حرف زدن به زبان چینی برای بسیاری از مردم جهان کاملا غیر قابل مفهوم و درک است.

دیدگاه دربارهٔ «فایل Robots.txt چیست؟ اهمیت و آموزش ساخت فایل ربات سایت»

اگر در فایل Robots دستور دهید که ربات‌های گوگل اجازه دسترسی به صفحاتی را ندارند، این صفحات کلاً بررسی نمی‌شوند اما هیچ تضمینی وجود ندراد که این صفحه در نتایج جستجوی گوگل ظاهر نشود. امکان دارد ربات‌ها از طریق لینک‌هایی که به همان صفحه داده شده‌اند و کمک گرفتن از همان انکر تکست لینک، صفحه را ایندکس کنند. در حال حاضر بهترین راه برای حذف صفحه‌ای از نتایج جستجو، اضافه کردن دستور noindex در قسمت head صفحه‌ها است. اگر از وردپرس استفاده می‌کنید افزونه‌هایی برای این کار وجود دارد و در غیر اینصورت باید از طراحی وبسایت خود بخواهید که امکاناتی برای افزودن این کد‌ها یا دستورات در قسمت هد هر صفحه فراهم کند.

این کار کمک می کند تا مطمئن شوید که یک ربات خزنده هیچ صفحه مهمی را از دست نخواهد داد. بله درست حدس می زنید، فایل ربات سایت برای ربات موتورهای جستجو ساخته می شود، موتورهای جستجو ابزاری دارند که به آن ربات یا بات bot می گویند. این ربات ها وظیف دارند سایت ها را بررسی کرده و تغییرات جدید را در دیتابیس خود ذخیره کنند. به عنوان نکته بعدی کاملا توجه داشته باشین که مراحل اولیه بهتره تعداد سرچ روزانتون رو خورد خورد افزایش بدین و به گوگل شک وارد نکنید. مثلا اگر شما در صفه ای از سایتتون روزانه یک سرچ هم نداشتین یک دفعه اون از رو صفر به ده یا بیست تا نرسونین.

در بیشتر مواقع، کاربر در وب سایت اگر بداند که در کجا آنها را پیدا کند، می تواند این صفحات را پیمایش کند. بهترین روش پیشگیری از مسدود کردن دسترسی به دایرکتوری های بک اند شما و دایرکتوری های غیرضروری دیگر برای سئو شما از طریق robots.txt است. اگردقت داشته باشید در وردپرس از نسخه ۴ به بعد، مشخص شد که در فایل ربات این سیستم مدیریت محتوا دایرکتوری هایی مثل wp include یا plugins دیگر مورد ایندکس شدن قرار نمی گیرند. پیشرفت‌های الگوریتم رنک برین رفته رفته سبب شد تا گوگل معیارهای زیاد و مهمی را که بیشتر در حوزه برنامه‌نویسی هستند را وارد اصول سئو کند. ابهام درباره این اصول و معیارها سبب شد تا موتور جستجوی گوگل در اواسط سال ۲۰۱۸ میلادی با رونمایی از ابزاری تحت عنوان Google Lighthouse یا فانوس دریایی گوگل شرایط را برای برنامه‌نویسان و وبمسترها مساعد کند. اما گاهی در همین فرایند جستجو و کاوش کردن مطالب مشکلات و معضلاتی پیش می آید که لازمه آن داشتن اطلاعات پایه ای و اساسی از سئوی سایت است.

اگر موقع کار با محصولات سوال یا مشکلی دارید، روی پشتیبانی ما حساب کنید. ظاهرا noindex بودن ادرس ها و دستکاری شده توی کدنویسی قالب (نال شده) . نسخه اصلی قالب رو خریداری کنید و نصب کنید مشکل حل خواهد شد. بعد توی این فایل باید کد خاصی بنویسیم آقای حسینی؟ چون نمی دونم باید چی باشه تو این فایل. از رتبه ۲ هزار گوگل به ۵۰ هزار نزول پیدا کردیم و بهتر بگم عین ۱۰ هزار صفحه ما شد ارور ۴۰۴ که طراحان جدید گفتن بعد از مدتی از بین میرن که نرفت تکرار میکنم از بین نرفت و یا اگه رفت بالای ۶ ماه طول کشید.