دسته‌ها
اخبار

فایل robots txt و تاثیر آن بر سئو وب‌سایت ادمین سایت

Crawl Stats وجود دارد که دفعات بررسی صفحه‌های سایت به صورت روزانه را نمایش می‌دهد. در همین صفحه، حجم دانلود شده توسط ربات‌ها و همینطور زمان بارگذاری صفحه‌ها را می‌توانید ببینید. همچنین، اگر هزاران صفحه دارید که می خواهید آنها را مسدود کنید، گاهی اوقات راحت تر می توانید کل قسمت آن سایت را با robots.txt مسدود کنید، به جای اینکه به طور جداگانه یک تگ noindex به هر صفحه اضافه کنید. این راهنمای مفید از Google اطلاعات بیشتری در مورد قوانینی که می توانید برای مسدود کردن یا اجازه ربات ها به خزیدن صفحات مختلف سایت شما استفاده کنید. در اینجا ما به ربات های گوگل می گوییم که در وب سایت ما در تمام فولدرهای مربوط به تصاویر خزش نکنند. معمولا یکبار قوانین و محدودیت‌های فایل robot مشخص می‌شود و تا زمانی که محدودیت‌های این فایل مشکل ساز نشده‌اند نیازی به اصلاح و تغییر فایل robots.txt نیست.

  • صفحات شما همچنان می توانند به صورت فهرست شده در نتایج جستجو برای کلمات کلیدی انتخاب شده قرار گیرند.
  • موسسات آموزشی، مدارس و دانشگاه‌ها مهم‌ترین کسب‌وکارهایی هستند که به طراحی سایت آموزشی نیاز دارند.
  • من حدود 15 روز پیش از یک شرکتی قالب جنه را تهیه کردم و ازش روی وبلاگ سایتمون استفاده کردیم.
  • از نظر فنی می توانید فایل robots.txt را در هر فهرست اصلی سایت خود قرار دهید.

اگر قبلا حساب سرچ کنسول (همان وبمستر تولز قدیم) را ایجاد کرده اید، وارد پنل کاربری خود شوید. به هر حال، این افزونه در بخشی از ابزارهای خود این امکان را فراهم کرده تا بتوانید نقشه سایت خود را بسازید، ایندکس را کنترل کنید یا اینکه یک فایل ربات robots.txt بسازید. برای اینکار کافیست وارد “پیشخوان وردپرس” شده، روی “تنظیمات افزونه” کلیک کرده و “ابزارها” را انتخاب کنید. برای خطاب کردن ربات موتور جستجو باید نام آن را وارد کنید، پس نیازمند دانستن نام کامل و تعداد کامل ربات موتورهای جستجو هستید. به همین دلیل نیازمند تحقیق و بررسی هستید تا ببینید باید به کدام ربات اجازه دهید و کدام را از سایت محروم کنید.

راهنمای کامل فایل robots.txt

من برای اولین بارهست که ازسایت ومحصولاتش اینهمه راضی هستم،پشتیبانی هم عالی و واقعاخسته نباشید… سلام وقتتون بخیر خواستم تشکر کنم وخسته نباشیدبگم واقعا ربات های که خریدم عالین ومشکلی ندارن … باعرض سلام وخداقوت جانانه به همه دوستانی که برای این برنامه بی نقص همراه باپشتیبانی گرم وخوش برخوردزحمت میکشن …

اگر فایل robots.txt فاقد دستورالعمل‎‌هایی باشد که فعالیت user-agent را مجاز نمی‌داند (یا مثلا اگر سایت، فایل robots.txt نداشته باشد)، به جستجوی سایر اطلاعات در سایت ادامه می‌دهد. در واقع فایل Robots.txt یک قرارداد بین سایت شما و ربات‌های خزنده است که به آن‌ها اعلام می‌کند چه محتوایی قابل بررسی و چه محتوایی غیرقابل بررسی است. با این کار ربات‌های موتورهای جستجو زمان کافی و اختیارات لازم برای بررسی محتوای وب‌سایت شما را داشته و بهتر سایت شما را بررسی می‌کنند. پیکربندی صحیح فایل robots.txt یکی از اقدامات اساسی در بهینه سازی بودجه خزش و سئو سایت است.

فایل robots.txt چگونه است؟ یک نمونه فایل ربات

ایندکس کردن محتوای سایت‌ها به طوری که بتوان آن‌ها را دسته بندی کرده و در نتایج جست‌وجوها نشان داد. هنگامی که یک برنامه، اتصال به یک وب سرور را آغاز می‌کند (خواه یک ربات باشد یا یک مرورگر وب استاندارد)، اطلاعات اولیه هویت خود را از طریق یک هدر HTTP به نام “user-agent” ارائه می‌دهد که منظور همان عامل کاربر است. دلیل دیگر این است که موتورهای جستجوی دیگری نیز وجود دارند که ممکن است به اندازه گوگل در این خصوص بخشنده نباشند. دستورالعمل های فایل robots.txt تنها برای دامنه یا زیردامنه ای که در آن قرار دارد اعمال می شود. به همین علت نیز در ادامه نحوه عملکرد برخی از مهم ترین این موتورهای جستجو را به شما معرفی میکنم.

این فایل ها جزئی از سئو فنی محسوب می شوند که در نتیجه باعث رضایت بازدیدکنندگان شما می شود. از نظر فنی می توانید فایل robots.txt را در هر فهرست اصلی سایت خود قرار دهید. Robots.txt بیشتر شبیه به پیشنهادات است تا قوانین شکست ناپذیر برای ربات ها.