دسته‌ها
اخبار

الگوریتم و اخبار BrightEdge SEO به روز رسانی: ژانویه 2023


چشم انداز سئو همیشه در حال تحول است و آغاز سال 2023 تفاوتی نداشته است! در حالی که هر به‌روزرس، یا بهبودی مربوط به هر ،ب‌وکاری نیست، گرایش‌ها و موضوعاتی وجود دارند که برای بسیاری از مشتریان BrightEdge، اگر نگوییم همه، کاربرد دارند. در اینجا چیزهایی است که در ماه گذشته اتفاق افتاده است که برای همه مشتریان BrightEdge مهم است که در هنگام اجرای برنامه های SEO خود به آنها فکر کنند.

انتشار به‌روزرس، محتوای مفید تکمیل شد

گوگل اخیراً اجرای «به‌روزرس، محتوای مفید» خود را در 12 ژانویه 2023 تکمیل کرد. این به‌روزرس، برای اولین بار در آگوست 2022 با هدف کاهش محتوای نتایج جستجو که فاقد ارزش اصلی بودند، اعلام شد. دستورالعمل‌های Google این است که از محتوای غیراصلی یا مشتق شده خودداری شود زیرا «مفید» نیست و انتشار آن در سطح جه، چندین ماه طول کشید. برخی از وب‌سایت‌ها در این مدت تغییراتی را در رتبه‌بندی خود تجربه ،د، با این حال، اگر از دستورالعمل‌های محتوای Google پیروی می‌کردید، سایت شما نباید تحت تأثیر منفی قرار می‌گرفت. به روز رس، بر اهمیت ایجاد محتوای منحصر به فرد و ارزشمند برای وب سایت شما تأکید می کند.

چرا این مهم است: از آنجایی که محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی به طور فزاینده ای رایج می شود، این احتمال وجود دارد که Google اقدامات جدیدی را برای اطمینان از اینکه نتایج جستجوی آن حدا،ر ارزش را برای کاربران ارائه می دهد، اجرا کند. یکی از این اقدامات می تواند شناسایی محتوای مفید به ویژه از طریق مک،سم های پرچم گذاری باشد. با انجام این کار، Google می‌تواند به ارتقای مرتبط بودن و قابلیت اطمینان نتایج جستجوی خود ادامه دهد و تجربه کاربری برتر را ارائه دهد.

محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی

معرفی ChatGPT علاقه گسترده ای به پتانسیل فناوری هوش مصنوعی ایجاد کرده است. در ماه گذشته، مفاهیم ChatGPT را برای سئو بررسی کردیم. یکی از کاربردهای اصلی آن تولید محتوای مشابه انسان در مقیاس است که می تواند تأثیر مثبتی بر نتایج SEO داشته باشد. با این حال، مانند هر فناوری جدید، مهم است که چالش‌های بالقوه را هنگام ادغام ChatGPT در گردش کار خود در نظر بگیرید. اولاً، لازم به ذکر است که داده های آموزشی ChatGPT فقط تا سال 2021 گسترش می یابد، به این م،ی که ممکن است به طور دقیق تحولات اخیر را منع، نکند. ث،اً، ممکن است محتوای تولید شده توسط ChatGPT با استانداردهای سرقت ادبی مطابقت نداشته باشد و ممکن است حاوی نادرستی باشد، که برای برخی از کاربران اولیه نگر، ایجاد کرده است. علی‌رغم این ملاحظات، ما مشتریان BrightEdge را تشویق می‌کنیم تا ChatGPT را آزمایش کنند و راه‌های نوآورانه برای استفاده از این پلتفرم را بیابند.

چرا این مهم است: سروصدای راه اندازی ChatGPT توجه را به قابلیت های فناوری هوش مصنوعی جلب کرده است. در BrightEdge، ما قبلاً هوش مصنوعی و عملکردهای مشابه را در پلتفرم خود گنجانده‌ایم. با این حال، با افزایش دسترسی ارائه شده توسط ChatGPT، این احتمال وجود دارد که سازمان های بیشتری از این فناوری استفاده کنند و از عملکرد آن برای خودکارسازی وظایف دستی در مقیاس استفاده کنند. این توسعه می تواند به یک چشم انداز محتوای رقابتی فزاینده در نتایج جستجو منجر شود.

E در دسامبر به EAT اضافه شد

گوگل از EAT (تخصص، اقتدار، اعتماد) برای تعیین تجربیات مثبت در نتایج جستجو استفاده می کند. EAT به این م،ی است که محتوا باید تخصص روشنی را در مورد موضوع نشان دهد، اعتبار و اعتبار را ارائه دهد و منبعی قابل اعتماد باشد. الگوریتم‌های گوگل برای اندازه‌گیری این ،اصر طراحی شده‌اند و این شرکت از ویرایشگرهای انس، با آن استفاده می‌کند دستورالعمل های ارزیابی کیفیت برای ارزیابی کیفیت وب سایت امسال، گوگل یک «E» اضافی برای Experience اضافه کرد، با اشاره به اینکه آیا محتوا نشان دهنده تجربه با موضوع است. این ممکن است ت، برای تمایز بین محتوای تولید شده با هوش مصنوعی بدون تجربه مستقیم و محتوای نوشته شده توسط انسان ها با تجربه دست اول و اصلی باشد.

منبع

چرا این مهم است: استفاده از هوش مصنوعی در تولید محتوا باید کیفیت را بر کمیت در اولویت قرار دهد. محتوایی که نشان دهنده تجربه در مورد موضوع است، اعتبار ایجاد می کند و زمینه بهتری را فراهم می کند. علیرغم سهولت ایجاد حجم زیاد محتوا با هوش مصنوعی، حفظ ،صر انس، ضروری است.

گوگل به صورت خودکار GA4 را پیکربندی می کند

از مارس 2023، Google یک ویژگی GA4 را برای کاربر، که با تنظیمات اولیه راه‌اندازی نکرده‌اند، پیکربندی می‌کند. انگیزه این حرکت برنامه Google برای توقف جمع‌آوری داده‌ها در حساب‌های Universal Analytics در ماه جولای و توقف نگهداری داده‌های Universal Analytics در دسامبر 2023 است. برای حفظ تداوم، بازاریابان باید راه‌حلی جایگزین برای نگهداری داده‌های تاریخی خود بیابند. پیکربندی خودکار ویژگی‌های GA4 از داده‌های Universal Analytics موجود مانند رویدادهای تبدیل، پیوندهای Google Ads و بر،ب‌های وب‌سایت استفاده می‌کند.

منبع

چرا این مهم است: BrightEdge آماده است تا انتقال از Universal Analytics به GA4 را برای بازاریابان هموار کند. Google به طور فعال حساب‌های GA4 را راه‌اندازی می‌کند و اه، و پیکربندی‌ها را منتقل می‌کند، که باید این فرآیند را ساده‌تر کند. با این حال، حرکت از Universal Analytics به GA4 بسیار مهم است، زیرا رابط‌ها و ادغام‌های گزارش‌دهی متفاوت هستند و نیاز به پیکربندی مجدد دارند. اقدامات گوگل نشان می دهد که آنها در مورد این مهاجرت جدی هستند.

پانل دانش گوگل – تصاویر اخیر

گوگل ویژگی جدیدی را در قالب یک چرخ فلک ع، «تصاویر اخیر» به برخی از پنل های دانش خود اضافه کرده است. این ع،‌های اخیر گرفته شده و منتشر شده برای جستجوهای مرتبط، مانند رویدادها را نشان می‌دهد. برندهایی که دارای پانل دانش هستند یا رویدادهای خاصی را هدف قرار می دهند باید مطمئن شوند که تصاویر آنها دارای نشانه گذاری ساختاری هستند و مقالات آنها دارای تصاویر اخیر هستند تا از این ویژگی استفاده کنند.

منبع

چرا این مهم است: تاکید گوگل بر محتوای اخیر در نتایج جستجو، چالش و فرصتی را برای برندها ایجاد می کند. رقابت فزاینده در سئو، نقطه ورود رقبا را ایجاد می کند تا در فضای یک برند بیشتر دیده شوند، با این حال، با تبلیغ ع، های اخیر در پانل های دانش خود، راه جدیدی را برای برجسته ماندن در صفحات نتایج جستجو به برندها ارائه می دهد.

گوگل پاسخ می دهد که چقدر طول می کشد تا بازیابی شود

در یکی از جلسه‌های ساعت اداری اخیر سئو گوگل، یک سوال در مورد زمان لازم برای بازیابی از جریمه الگوریتمی برای محتوای بی کیفیت مطرح شد. گوگل پاسخ داد که فرآیند ارزیابی پس از پا،ازی محتوای با کیفیت پایین ممکن است چندین ماه طول بکشد و بر اهمیت رفع هر چه بیشتر محتوای با کیفیت پایین تاکید کرد. اگرچه جریمه های الگوریتمی یک اتفاق رایج نیست، اما این پاسخ اهمیت پیروی از دستورالعمل های Google برای کیفیت محتوا را برجسته می کند. جلسه ساعات اداری فهرست جامعی از محتوایی که ممکن است منجر به جریمه شود ارائه نکرد، اما تاکید کرد که محتوای بی کیفیت یا محتوایی که دستورالعمل‌های تبلیغ‌کننده را رعایت نمی‌کند، می‌تواند جریمه شود.

منبع

چرا این مهم است: زمان دقیقی که برای بازیابی از یک پنالتی الگوریتمی لازم است هرگز مشخص نشده است، اما در این ماه نشان داده شده است که این یک روند سریع نیست. گوگل پس از پا،ازی محتوای بی کیفیت، چندین ماه طول می کشد تا یک وب سایت را دوباره ارزیابی کند. پیروی از دستورالعمل های Google برای ایجاد محتوا بسیار مهم است تا از جریمه الگوریتمی و تجربه نتایج ارگ،ک ضعیف برای مدت طول، جلوگیری شود.

گوگل بر سیگنال های تاریخ متعدد تاکید می کند

یک کاربر اشتباهی را در فید خبری خود به گوگل علامت گذاری کرد و پس از دریافت، گوگل بر اهمیت استفاده از چندین سیگنال تاریخ در صفحات وب برای اطمینان از نمایش تاریخ صحیح در نتایج جستجو تاکید کرده است. این برای حفظ اعتبار و قابلیت اطمینان یک وب سایت بسیار مهم است، زیرا تاریخ های نادرست یا قدیمی می تواند منجر به سردرگمی شود و بازدیدکنندگان بالقوه را منصرف کند. هم گوگل و هم ناشران در حصول اطمینان از نمایش تاریخ صحیح در SERP نقش دارند.

رابط جستجوی گوگل، دنی سالیوان، به اسناد گوگل در مورد تأثیرگذاری بر تاریخ های خط فرعی در نتایج جستجو پیوند می زند که بیان می کند گوگل به یک عامل تاریخ تکیه نمی کند، بلکه در عوض از چندین عامل برای تعیین بهترین ،ن از زمان انتشار یا به روز رس، یک صفحه استفاده می کند. به همین دلیل است که برای ناشران بسیار مهم است که از بهترین شیوه های Google برای تاریخ مقاله پیروی کنند تا به الگوریتم های Google کمک کنند تا اطلاعات را به طور دقیق مکان یابی و پردازش کنند.

بهترین روش ها برای تاریخ مقاله در نتایج جستجوی گوگل شامل استفاده از ،صر

در حالی که Google در حال کار بر روی بهبود توانایی خود برای شناسایی و نمایش تاریخ مقاله است، همچنان به ناشران توصیه می شود این بهترین شیوه ها را دنبال کنند. اطمینان از نمایش تاریخ صحیح در نتایج جستجو برای حفظ اعتبار و قابلیت اطمینان یک وب سایت و در نهایت جذب بازدیدکنندگان بالقوه بسیار مهم است.

منبع

چرا این مهم است: همانطور که تولید محتوا را افزایش می دهیم، مهم است که سیگنال های واضحی را در مورد تاریخ انتشار محتوا به Google ارائه دهیم. این به Google کمک می کند تا بفهمد محتوا چه زم، ایجاد شده است و از هرگونه سوء تفاهم جلوگیری می کند. این برای اطمینان از اینکه محتوای شما به درستی ایند، شده است و قابل مشاهده است، بسیار مهم است.

پیمایش پیوسته

ویژگی پیمایش پیوسته به طور کامل برای همه جستجوهای دسکتاپ پیاده سازی شده است و به کاربران این امکان را می دهد که به جای کلیک بر روی صفحات جداگانه، به طور یکپارچه در لیست های جستجو تا نتیجه 60 حرکت کنند. موضع گوگل این است که به طور بالقوه می تواند نحوه تعامل کاربران با نتایج ارگ،ک با رتبه پایین تر را بهبود بخشد زیرا اسکرول آسان تر از کلیک ، به صفحه دوم است. خود این ویژگی همچنان در حال اصلاح است زیرا پیشرفت‌ها و ویژگی‌های جدید در عمق بیشتری در سایت کشف می‌شوند. این تغییر روش ردیابی رتبه BrightEdge را تحت تاثیر قرار نمی دهد، زیرا تعداد نتایج بدون تغییر باقی می ماند. برای همسویی با رویکرد گوگل در کنسول جستجو، این ویژگی به گونه ای طراحی شده است که صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) جامع تری را به کاربران ارائه دهد و به طور بالقوه ترافیک صفحاتی با رتبه پایین تر را افزایش دهد. اگرچه کاربران احتمالاً به کلیک بر روی نتایج برتر ادامه می‌دهند و بیشتر کلیک‌ها در 5-10 برتر متمرکز شده‌اند، این امر بر اهمیت توجه به داده‌های رتبه‌بندی ک،یک و ،یبی تأکید می‌کند.

منبع

چرا این مهم است: این به طور بالقوه می تواند بر ترافیک به طور مثبت برای سازمان هایی تأثیر بگذارد که دارای رتبه بندی های قابل توجهی در صفحه دوم و سوم هستند که در غیر این صورت قابل مشاهده نبودند. اکنون، با اسکرول مداوم، کاربران می توانند به طور بالقوه روی نتایجی که ممکن است در غیر این صورت ندیده باشند، کلیک کنند. مهم است که برندها از کجا این اتفاق می‌افتد آگاه باشند تا بتوانند چگونگی تأثیر تغییر بر چشم‌انداز آنها را ارزیابی کنند.


منبع: https://www.brightedge.com/blog/seo-algo-and-news-update-january-2023